ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله اسلامگرایان به تیم واکسیناسیون کودکان در پاکستان

بمب‌گذاری در مسیر پیشاور پاکستان جان ده نفر را گرفت. هدف حمله یک کاروان پزشکی بود که قطره واکسن فلج اطفال را به کودکان می‌دهد. اسلام‌گرایان مایه‌کوبی را پوشش جاسوسی می‌دانند.

بمب‌گذاری در شمال غربی پاکستان جان دستکم ده نفر را گرفت. هدف حمله یک کاروان پزشکی بود که کودکان را علیه بیماری فلج اطفال واکسینه می‌کند. اسلام‌گرایان واکسیناسیون را پوشش جاسوسی برای آمریکا می‌دانند.

در مناطق دورافتاده پاکستان، قطره خوراکی واکسن فلج اطفال زیر نظر پلیس به کودکان داده می‌شود.

پاکستان از اندک کشورهای جهان است که هنوز بر بیماری فلج اطفال غلبه نکرده اما همکاران گروه‌های پزشکی که برای واکسینه کردن کودکان عازم مناطق دورافتاده این کشور می‌شوند، هدف حمله اسلامگرایان قرار می‌گیرند.

ستیزه‌جویان اسلامگرا اعتقاد دارند که واکسیناسیون پوششی برای جاسوسی به نفع آمریکا و برنامه‌ای است برای عقیم کردن پسران مسلمان.

روز شنبه (اول مارس/دهم اسفند) بمبی بر سر راه تیم واکسیناسیون منفجر شد که ۱۰  پلیس پاکستانی را به کشتن داد. خبرگزاری فرانسه از کشته شدن یک کودک و زخمی شدن ۱۲ نفر دیگر خبر داده است.

به دلیل سوءقصدهای مکرر، عملیات واکسینه کردن بچه‌ها در شهرستان‌های پاکستان با نظارت و اسکورت پلیس انجام می‌گیرد. روز شنبه سه بمب بر سر راه کاروان پزشکی و نیروی پلیس همراه آن کارگذاری شده بود که تنها یکی از آنها عمل کرد. دو خودروی دیگر گروه پزشکی نیز در حین خنثی‌سازی بمب‌های دیگر آسیب دیده‌اند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

این سوءقصد در ۳۰ کیلومتری پیشاور روی داده که مرکز ولایت ناآرام خیبر است. این ناحیه با مناطق نیمه‌ مختار قبیله‌نشین پاکستان هم مرز است و کانون شبکه تروریستی القاعده و سایر گروه‌های اسلامگرا همانند طالبان به شمار می‌رود.

بیماری فلج اطفال از اواسط دهه پنجاه میلادی ریشه‌کن شده اما همچنان در پاکستان، افغانستان و نیجریه قربانی می‌گیرد. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که در سال ۲۰۱۳، دستکم ۹۱ مورد فلج اطفال در پاکستان ثبت شده است.

 والدین پاکستانی هم با واکسینه کردن فرزندان خود مخالفت می‌کنند. ریشه این بی‌اعتمادی به عملیات سرویس مخفی آمریکا باز می‌گردد که در پوشش مایه‌کوبی واکسن هپاتیت توانست محل اختفای بن‌لادن در ابوت‌آباد را کشف کند

سازمان سیا موفق شد در مارس ۲۰۱۱ با آزمایش "دی‌ان‌ای" خانواده اسامه بن‌لادن، هویت رهبر القاعده را تشخیص دهد. پس از تایید این هویت بود که در ۲ مامه مه ۲۰۱۱، کماندوهای ویژه آمریکایی به خانه بن‌لادن ریخته و او را به قتل رساندند.

در سال ۲۰۱۳ دستکم ۲۵ نفر در حملات مشابهی از سوی اسلامگرایان به کاروان‌های واکسیناسیون اطفال کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.