ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نصب دوربين‌های مداربسته در کلاس‌های درسی برخی مناطق تهران

تعدادی از مديران مدارس منطقه

تعدادی از مديران مدارس منطقه يک، سه و شش تهران و شهرستان‌های تابع آن اقدام به نصب دوربين‌های مداربسته در کلاس درسی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر بسياری از والدين و معلمان مدارس مناطق مختلف شهر تهران و همچنين شهرستان‌های اطراف تهران در تماس با اين خبرگزاری از نصب دوربين مداربسته در کلاس‌های درسی خبر داده‌اند.

اين در حالی‌ است که بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مديران مدارس حق نصب دوربين در راهروها و مکان‌های پُرخطر را دارند اما نمی‌توانند در کلاس درس از آن‌ها استفاده کنند.

در آذرماه ۱۳۹۰ مهدی نويد دبيرکل شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد که شورا هيچ مصوبه‌ای برای جواز استفاده از دوربين در کلاس‌های درسی ندارد.

رحيم ميرشاه ولد، مديرکل دفتر ارزيابی عملکرد و پاسخگويی به شکايت‌های آموزش و پرورش گفت: ”نصب دوربين‌های مداربسته در کلاس درس اگرچه ممنوعيت قانونی ندارد اما از نظر ما اين امر اقدامی غيراخلاقی است، چرا که ما به نيروهای خود در آموزش و پرورش اعتماد کامل داريم.”

اين مقام آموزش و پرورش با تکذيب نصب دوربين در کلاس‌های درس گفت: "تاکنون چنين مواردی به ما گزارش نشده اما اگر برخی از مديران دست به اين اقدام زده‌اند، افراد می‌توانند گزارش‌های خود را به دفتر ما اعلام کنند تا به اين موضوع رسيدگی کرد."

همزمان خبرگزاری مهر گزارش داد حميدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، استفاده از دوربين مداربسته در کلاس درس برای کاربری تعليم و تربيت را ممنوع دانست و گفت: "اگر مدير مدرسه‌ای اجازه دهد که در کلاس‌هايش دوربين نصب شود قطع به يقين تخلف کرده است."

به نظر می‌رسد بحث استفاده از دوربين‌های مداربسته در کلاس‌های درسی که در دوره علی احمدی، وزير پيشين آموزش و پرورش مطرح و متوقف شده بود، بار ديگر به دغدغه جدی خانواده‌ها و معلمان بدل شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.