ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب غذای شش درویش زندانی در اعتراض به وضعیت زندانیان بیمار

شش تن از دراویش زندانی از صبح امروز در واکنش به وضعیت زندانیان بیمار بند ۳۵۰ زندان اوین، دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند.

امیر اسلامی، مصطفی عبدی، امید بهروزی، فرشید یداللهی و رضا انتصاری در زندان اوین اعتصاب غذا کرده اند

شش تن از دراویش زندانی از صبح امروز در واکنش به وضعیت زندانیان  بیمار بند ۳۵۰ زندان اوین، دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند.

به گزارش وب‌سایت کلمه، پنج تن از این زندانیان - رضا انتصاری، امیر اسلامی، مصطفی عبدی، فرشید یدالهی و امید بهروزی - در بند ۳۵۰ زندان اوین هستند.

کسری نوری نیز که دومین سال حبس خود را در زندان نظام استان فارس پشت سر می‌گذارد، با این اعتصاب غذای گروهی همراه است.

این شش زندانی عقیدتی، در واکنش به انتقال زودهنگام حمیدرضا مرادی و مصطفی دانشجو - دو تن از زندانیان بیمار هم مسلک خود - از بیمارستان به زندان و همچنین عدم اعزام افشین کرم‌پور، دیگر درویش زندانی به بیمارستان، دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند.

«هرانا» گزارش داده است که پس از اعلام خبر اعتصاب غذا، دوتن از این زندانیان، رضا انتصاری و فرشید یدالهی را همراه با سعید مدنی، پژوهشگر و فعال سیاسی به زندان رجایی شهر کرج منتقل کردند.

این سه زندانی را به بهانه انتقال به دادسرا از زندان اوین خارج کرده اند.

نامه اعتراضی به رئیس قوه قضائیه

همزمان با اعتصاب شش زندانی یادشده، بیست زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه با شرح وضعیت زندانیان بیمار محبوس در این بند، به رفتارهای غیر قانونی و خودسرانه مسئولان زندان و قاضی صلواتی در جلوگیری از پیگیری روند درمانی این زندانیان اعتراض کرده‌اند.

 آنان در نامه خود هشدار داده‌اند که با «اقدامات عجیب و غریب در درمان زندانیان کارشکنی نکنند» و «آنها را به بیماری‌های صعب‌العلاج مبتلا نکنند».

این زندانیان معترض با اشاره به وضعیت دیگر زندانیان سیاسی - عقیدتی بیمار در چند سال اخیر،  تاکید کرده‌اند: «با ایجاد تاخیرهای مکرر و غیرقانونی کاری نکنند که فرصت درمان از دست برود و دیگر امکان درمان وجود نداشته باشد.»

اعتصاب داروی سه زندانی بیمار

سه زندانی بیمار، حمیدرضا مرادی، مصطفی دانشجو و افشین کرم‌پور همزمان با اعتصاب غذای شش زندانی هم‌مسلک خود، در اعتراض به عدم اجازه برای استفاده از «حق درمان زندانی»، دست به اعتصاب دارو زده‌اند. حال جسمی آنان وخیم گزارش شده است.

کرم‌پور از بیماری شدید کلیوی و دیسک کمر رنج می‌برد.

دانشجو دچار بیماری آسم ریوی و همچنین ناراحتی قلبی است. وی پیش از آنژیوگرافی به زندان اوین فرا خوانده شد.

مرادی نیز چندی پیش در آستانه پیوند عروقی قرار داشت و درمان وی، فوری و اضطراری تشخیص داده شده بود، اما از سوی مسئولان زندان از ادامه درمان محروم شد. اکنون این نگرانی وجود دارد که تاخیر در درمان، موجب قطع پای وی شود. به گفته پزشکان یک رگ اصلی وی مسدود شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.