ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«بازخوانی ده شب» درباره شب‌های شعر گوته منتشر شد

به کوشش ماندانا زندیان کتاب «بازخوانی ده شب» درباره شب‌های شعر گوته منتشر شد.

به تازگی ماندانا زندیان، شاعر و نویسنده کتابی درباره شب‌های شعر گوته در طلیعه انقلاب منتشر کرده است. این کتاب «بازخوانی ده شب» نام دارد و توسط «بنیاد داریوش همایون برای مطالعات مشروطه‌خواهی» منتشر شده و پخش آن را کتابفروشی فروغ در شهر کلن، آلمان به عهده دارد.

«بازخوانی ده شب» درباره شب‌های شعر گوته به کوشش ماندانا زندیان

شب‌‌های شعر گوته در پاییز ۱۳۵۶ تهران، به مدت ۱۰ شب برگزار شد. کانون نویسندگان ایران با همکاری انجمن روابط فرهنگی ایران و آلمان، انستیتو گوته از بیش از ۶۰ نویسنده و شاعر برای سخنرانی و شعرخوانی علیه «فضای اختناق و سانسور حاکم» دعوت کرده بودند. این رویداد فرهنگی بعدها به «شب‌های شعر گوته» شهرت پیدا کرد.

ماندانا زندیان ابتدا در پیشگفتاری که بر این کتاب نگاشته، برگزاری شب‌های گوته و اهمیت آن در تاریخ معاصر ایران را بررسی می‌کند. سپس در دو مقاله و ۱۳ گفت‌و‌گو با نویسندگان و شاعران کند و کاو در اهمیت برگزاری شب‌های گوته را به شکل گسترده‌تری پیگیری می‌کند.
همچنین متن کامل سخنرانی‌های شب‌های شعر گوته هم در این کتاب بازنشر شده است.

در شب‌های شعر گوته رحمت‌الله مقدم مراغه‌ای، سیمین دانشور، منوچهر هزارخانی، شمس آل‌احمد، بهرام بیضایی، غلامحسین ساعدی، باقر مؤمنی، محمدعلی مهمید، هوشنگ گلشیری، اسلام کاظمیه، داریوش آشوری، مصطفی رحیمی، باقر پرهام، محمود اعتمادزاده (م. ا. به‌آذین) و هوشنگ گلشیری سخنرانی کرده بودند.

مقالات این کتاب را فرشته مولوی و پگاه احمدی نوشته‌اند و ماندانا زندیان درباره «شب‌های شعر گوته» با جواد طالعی، نعمت آزرم، اسماعیل خویی، علیرضا بهنام، جلال سرفراز، احمد کریمی حکاک، سیروس علی‌نژاد، مهشید امیرشاهی، سپیده جدیری، باقر پرهام، نیلوفر بیضایی، فرهنگ فرهی و شبنم آذر گفت‌و‌گو کرده است.

ماندانا زندیان، شاعر و نویسنده، زاده‌ ۷ فروردین۱۳۵۱ در شهر اصفهان و دانش‌آموخته‌ رشته‌ پزشکی در ایران است. از او تاکنون چهار مجموعه شعر منتشر شده و دبیری بخش ادبیات «بنیاد مطالعات مشروطه‌خواهی» را هم در کنار پژوهش‌های علمی‌اش پیرامون سرطان پیشرونده به عهده دارد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.