ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"درياچه زريوار کردستان در حال مرگ است"

محمدناجی کانی سانانی، مدير عامل

محمدناجی کانی سانانی، مدير عامل انجمن سبز چيای مريوان وضعيت درياچه زريوار مريوان در استان کردستان را "خطرناک و در حال مرگ" توصيف کرد.

درياچه زریوار در سه کیلومتری غرب شهر مریوان از مکان‌های دیدنی و گردشگری استان کردستان است.

کانی سانانی به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ايرنا) گفت: "بستن سد در جنوب درياچه، علاوه بر اين‌که تخليه طبيعی را از بين برده است، موجب پرغذايی درياچه می‌شود و به يکی از مشکلات زريوار تبديل شده است."

وی افزود: "در کنار گسترش نيزارها و ورود فاضلاب روستاهای اطراف، با پديده پرغذايی درياچه زريوار روبه‌رو هستيم که در اثر آب‌شويی پساب‌های اطراف درياچه تشديد می‌شود."

به گفته مديرعامل انجمن سبز چيای مريوان "تمامی خطرات در کنار آتش‌سوزی‌های گاه و بيگاه در نيزارهای درياچه بسياری از پرندگان مهاجر را از حضور در زريوار فراری داده است."

کانی سانانی گفت: "پيشتر دست‌کم هزار فلامينگو به درياچه می‌آمد اما در سال گذشته فقط پنج عدد از اين پرنده در زريوار مشاهده شده است. همچنين پليکان دو سال، قو نزديک به هفت سال و حواصيل کاکل‌دار ۱۰ سال است که در زريوار ديده نشده‌اند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.