ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جوانی که زير ۱۸ سالگی مرتکب قتل شده بود اعدام شد

مهراس رضايی، نوجوان بزهکاری که

مهراس رضايی، نوجوان بزهکاری که در سن ۱۷ سالگی پسر عموی خود را به قتل رسانده بود در ایران اعدام شد.

ايران همواره به‌دليل اعدام نوجوانان مورد انتقاد فعالان و نهادهای حقوق بشری قرار گرفته است.

به گزارش تارنمای بلاغ‌نيوز، اين قتل چهار سال پيش در جريان درگيری دو پسرعمو رخ داد و مهراس ۱۷ ساله با چاقو رامين رضايی را به قتل رساند. پدر بزرگ اين دو حاضر به رضايت نشد و مهراس پس از چهار سال در ۲۱ سالگی اعدام شد.

حکم اعدام مهراس رضايی بامداد روز سه‌شنبه ششم اسفندماه انجام شده است.

فعالان و نهادهای حقوق بشر همواره از اعدام و به‌ويژه اعدام افراد زير ۱۸ سال در ايران انتقاد کرده و آن را بر خلاف کنوانسيون حقوق کودک می‌دانند اما در ايران همچنان هر سال چند نوجوان اعدام می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اایران دوست

    به این پدر بزرگ نا دان بی سواد باید گفت اکنون دلت خنک شد!!! یک لحظه با خودت فکر نکردی تربیت غلط تو در این قتل و اعدام سهم بزرگی را همراه خواهد داشت؟ تو یک لحظه فکر کردی ، که دست تو در هر دو خون آلوده است، و تازه داستان به این جا خا تمه پیدا نمیکند، اکنون تو آتشی در فا نیل بر پا کرده ئی که تا زنده هستی خود نیز در آن میسوزی. اگر وجدان داشته باشی مضفاَ عذاب وجدان تو را نا بود خواهد کرد. تو با این کاری که کردی نتنها روح آن مقتول را شاد نکردی بلکه ، عذاب روح باو هم دادی. چطور میشد اگر عف میکردی و جوان بیچاره نا آگاه را اعدام نیمکردید و او در زندان می ماند تا عوض شود و به اشتباه خود پی ببرد. با اعدام او چه چیز نصیب سرکار و دیگر کسا نیکه مثل شما موافق بودند شد؟ مطمئن هستم امشب و شب های دیگر آرم نمی خوا بی و تا زنده هستی !!! که البته فکر میکنی زنده هستی، یک مرده عمودی بیش نیستی، زجر خوا هنی کشید. به امید روزیکه دیگر شا هد اعدام انسانی نبا شیم.