ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در حمایت از دراویش زندانی

۲۱ تن از دراویش گنابادی سراسر کشور، اعتصاب غذا کردند

۲۱ تن از دراویش گنابادی سراسر کشور، با اعلام همدلی و همبستگی با زندانیان اعتصاب‌کننده در زندان‌های اوین، رجایی‌شهر و نظام شیراز، در خارج از زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

امیر اسلامی، مصطفی عبدی، امید بهروزی، فرشید یداللهی و رضا انتصاری، پنج تن از کسانی که در زندان اعتصاب غذا کرده اند

در پی اعتصاب غذای ۹ تن از دراویش زندانی در زندان‌های اوین٬ رجایی شهر و نظام شیراز، ۲۱ تن از دراویش گنابادی سراسر کشور، با اعلام همدلی و همبستگی با این زندانیان، در خارج از زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

به گزارش وب‌سایت مجذوبان نور، این افراد در صفحه فیس‌بوک خود، همراهی با اعتصاب غذای زندانیان عقیدتی را اعلام کرده‌اند و کمپینی برای اعلام همبستگی دراویش گنابادی سراسر ایران با دراویش زندانی تشکیل داده‌اند.

دراویش استان لرستان نیز طی نامه‌ای به حسن روحانی، خواستار رسیدگی فوری به وضعیت هم‌مسلکان خود در زندان شده‌اند.

مصطفی دانشجو و حمیدرضا مرادی

در این نامه با اشاره به «تخریب حسینیه‌های این سلسله عرفانی در شهرهای قم، اصفهان و بروجرد» و «اعمال فشار بر پیروان این طریقت از طریق اخراج از سازمان‌ها و اداره‌های دولتی» و «بازداشت و حبس غیر قانونی آنان»، از رئیس دولت یازدهم خواسته‌اند به این گونه رفتارهای غیرقانونی خاتمه دهد و «هرچه سریع‌تر به وضعیت قضائی و درمانی دراویش محبوس در زندان‌های عادل‌آباد شیراز و اوین تهران رسیدگی کند».

پیش از ۳۵۰ نفر از دراویش گنابادی ساکن استان خوزستان نیز با ارسال نامه‌ای به آقای روحانی خواستار پایان دادن به فشار دستگاه‌های امنیتی و قضائی بر دراویش شده بودند.

روز گذشته نیز خانواده‌های این دراویش زندانی و سایر زندانیان سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین در فراخوانی اعلام کردند برای پیگیری مسائل مربوط به وضعیت زندانیان سیاسی ساعت ۱۱ صبح روز شنبه ۱۷ اسفندماه مقابل دفتر دادستانی تهران حضور خواهند یافت.

علاوه بر این، ۲۰ زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین نیز در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه با شرح وضعیت زندانیان بیمار محبوس در این بند، به رفتارهای غیر قانونی و خودسرانه مسئولان زندان و قاضی صلواتی در جلوگیری از پیگیری روند درمانی این زندانیان اعتراض کرده‌اند.

شش زندانی عقیدتی، امیر اسلامی، مصطفی عبدی، امید بهروزی، فرشید یداللهی، رضا انتصاری و کسری نوری از صبح روز یکشنبه در واکنش به وضعیت زندانیان  بیمار بند ۳۵۰ زندان اوین، دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند. حميدرضا مرادی، مصطفی دانشجو و افشین‌ کرم‌پور نیز سه زندانی بیمار هستند که در این اعتصاب غذا آنان را همراهی می کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.