ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت سعيد رضوی فقيه قطعی شد

در پی انتشار خبر بازداشت

سعيد رضوی فقيه

در پی انتشار خبر بازداشت سعيد رضوی فقيه، فعال اصلاح‌طلب در روز گذشته و سپس تکذيب آن، امروز، پنج‌شنبه ۱۵ اسفندماه خبرگزاری‌های ايران اين خبر را تأييد کردند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) نوشته است "براساس اخبار موثق" سعيد رضوی فقيه در هشتگرد دستگير شده و حکم دستگيری وی روز گذشته توسط دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب همدان به دليل سخنرانی در جمع اصلاح‌طلبان همدان صادر شده بود.

روز گذشته خبرگزاری فارس و سایت مشرق اعلام کردند که دستگاه قضایی حکم بازداشت سعید رضوی فقیه، فعال اصلاح‌طلب را به دلیل “سخنان ساختارشکنانه” در جمع اصلاح‌طلبان همدان صادر کرد.

این سایت‌ها همچنین به‌نقل از “برخی منابع آگاه” که نام آن‌ها منتشر نشده، نوشته‌اند که رضوی فقیه پس از اطلاع از حکم بازداشتش متواری شده است.

این در حالی بود که سعید رضوی فقیه در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ايران (ایلنا) بحث متواری شدن از کشور را “سناریو برای ترغیب به خروج از کشور” دانست و گفت احضاریه‌ای برای حضور در مراجع قضایی دریافت نکرده است.

سعید رضوی ‌فقیه، پنج‌شنبه هشتم اسفندماه در دومین همایش فصلی اصلاح‌طلبان استان همدان سخنرانی‌ای با عنوان “بررسی موانع و راهبردهای تدبیر و امید” انجام داد و در آن به انقلاب‌ها و جنبش‌های یک صد سال اخیر ایران پرداخت و از جنبش سال ۸۸ موسوم به جنبش سبز دفاع کرد.

وی گفت دلیل این‌که این تحولات پی در پی رخ داده‌اند آن است که مردم مطالبات عمومی دارند و جواب نگرفته‌اند.

رضوی فقیه با اشاره به دوران اصلاحات در زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی گفت: “متأسفانه با خواسته‌های مردم، برخورد عاقلانه‌ای نشد، جنبش اصلاحات به‌عنوان اضمحلال‌طلبی تلقی شد و با خواسته‌ها و تصمیمات اصلاح‌طلبان و دولت اصلاحات مقابله شد. هر ۹ روز یک بحران ایجاد کردند. با مجلسی که منتخب ملت بود مقابله شد و آن را منکوب کردند.”

وی همچنین شرایط کشور را “امنیتی” خواند و گفت: “فتنه اصلی آسیب دیدن نظام است. اگر این کشور از هم بپاشد همه آسیب می‌بینیم، هم زندانی و هم زندانبانش، هم متهم و هم بازجویش.”

این فعال اصلاح‌طلب همچنین دهه آینده ایران را “دهه بحران” دانست و افزود: “در دهه آینده اگر این سیستم مجدداً از طریق اصلاح تقویت نشده و مجلس جایگاه خود را در رأس امور پیدا نکند، و مجلس خبرگان نماینده روحانیت شجاع، متعهد و آگاه نباشد و حاکمیت جمهوری اسلامی بازتاب دهنده اراده و خواست مردم نباشد، اتفاقات ناگواری در این کشور رخ خواهد داد.”

در روزهای اخیر مقام‌های محلی، نیروها و سایت‌های اصولگرای حکومتی تبلیغات گسترده‌ای علیه سعید رضوی فقیه و سخنان وی در همدان انجام دادند و خواهان برخورد با وی شدند.

سعید رضوی فقیه پیشینه فعالیت در روزنامه‌های اصلاح‌طلب صبح امروز، بهار، دوران امروز، بنیان، نوروز، یاس نو و وقایع اتفاقیه را دارد.

وی همچنین دو بار عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت شده، در تهران دکترای فلسفه گرفته و در فرانسه ادامه تحصیل داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد

    خیلی خوبه واقعا عالیه..البته خوشحال نیستم که ایشان زندانی شدند خوشحالم که هر بازداشت برابر است با برانگیختگی هزاران نفر واین روند در نهایت به نفع مردم است

  • samad

    آقای رضوی فقیه انتقاد از رد صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط اعضای شورای نگهبان گفته است: «۱۲ نفر آدمی که کمتر از من و شما راجع به مصلحت خودشان نمی‌توانند تصمیم گرفته و مصلحت زندگی خودشان را بفهمند، چه طور در مورد منفعت و مصلحت ۷۰ میلیون جمعیت تصمیم گرفتند». رضوی فقیه برگزاری انتخابات مجلس هفتم را «افتضاح» خوانده و گفته است: «مجلس هفتم خانه نمایندگان ملت نبود، خانه نمایندگان حکومت بود، مجلس‌های بعدی هم این طور است». این فعال سیاسی با اشاره به وضعیت اقتصادی ایران و پرونده‌های فساد اقتصادی که در حال افشاء شدن است، گفته است: «این حکومت علوی امروز میثم تمارش بابک زنجانی و مالک اشترش هم سعید مرتضوی است، پس اگر ما حکومت اموی تاسیس می‌کردیم قرار بود با چه کسانی مواجه بشویم».!! رضوی فقیه افزوده است: «نظامی که از دلش کهریزک بیرون بیاید، نظام دوست داشتنی نیست، نظامی که از دلش حصر بیرون بیاید محبوب نیست». بخش دیگری از سخنان این فعال سیاسی که خشم اصولگرایان را برانگیخته است، این بوده که آقای رضوی فقیه، علی خامنه‌ای را در کنار سایر زمامداران ایران تا پیش از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ قرار داده است. وی گفته است: «ما از انقلاب مشروطیت تا الان هفت زمامدار به خودمان دیدیم، زمامدار هفتم خامنه‌ای است، شش زمامدار دیگر از دنیا رفته‌اند. از این شش زمامدار، زمامدار اول (مظفرالدین‌ شاه) و زمامدار ششم ( خمینی) حکومت خودشان را به پایان بردند و احترام خود را حفظ کردند و در ایران دفن شدند، چهار زمامدار دیگر اما حکومت خودشان را هیچ وقت به پایان نبردند یا تبعید شدند یا در غربت مردند».