ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«اومون را» از ویکتور پلوین به ترجمه پیمان خاکسار منتشر شد

«اومون را» نوشته ویکتور پلوین با ترجمه پیمان خاکسار توسط نشر زاوش در تهران منتشر شد.

«اومون را» نوشته ویکتور پلوین با ترجمه پیمان خاکسار توسط نشر زاوش در تهران منتشر شد.

«اومون را» نوشته ویکتور پلوین با ترجمه پیمان خاکسار

«اومون را» نخستین اثری است که از ویکتور پلوین، نویسنده پست‌مدرن و بسیار پرطرفدار روس به فارسی ترجمه و منتشر می‌شود.

«امون را» نام راویتگر داستان است. او از کودکی علاقه زیادی به آسمان دارد و بزرگ‌ترین آرزویش سفر به ماه است.

پیمان خاکسار در پیشگفتاری که بر این کتاب نگاشته درباره نام روایتگر داستان می‌نویسد: «آمون یکی از رب‌النوع‌های شهر "تیبز" در مصر باستان بوده. بعد از شورش اهالی "تیبز" علیه حکومت مرکزی، آمون اهمیتی ملی پیدا کرد و با "را" یا "ع" -الاهه خورشید- یگانه شد و به "آمون را" تغییر نام داد. نام کتاب "اومون را" است. "اومون" که نام کوچک شخصیت اصلی کتاب است در واقع نام نیروی ویژه پلیس روسیه هم هست.»

ویکتور پلوین

ویکتور پلوین که در۲۲ نوامبر ۱۹۶۲ متولد شده و در مسکو زندگی می‌کند، با رمان «اومون را» به شهرت جهانی دست یافت. او در داستان‌های کوتاه و رمان‌هایش از چشم‌اندازی نامتعارف و تا حدی حتی سوررئال و درآمیخته با سویه‌های عرفانی، تصویری از روسیه کنونی به‌دست می‌دهد. برای مثال در بخشی از رمان «اومون را» می‌نویسد: «وقتی بیدار شدم زمین دیگر معلوم نبود. تنها چیزی که از طریق لنزها می‌دیدم سوسوی محو ستاره‌های دوردست بود. (...) در حقیقت هیچ‌ چیز راجع‌ به ستارگان نمی‌دانیم جز اینکه زندگی‌شان وحشتناک و بی‌معناست، چرا که تمامی حرکات‌شان در فضا از پیش تعیین شده و این قوانین مکانیک و جاذبه‌اند که احتمال هرگونه برخورد تصادفی را از بین می‌برند.»

یکی دیگر از مهم‌ترین رمان‌های او «نسل ۲» نام دارد. این رمان هنوز به فارسی ترجمه نشده است.

ویکتور پلوین در سال ۱۹۸۹ به داستان‌‌نویسی روی آورد و تاکنون از او پنج رمان و بیش از ۵۰ داستان کوتاه منتشر شده. او خوانندگان زیادی دارد، اما از محافل ادبی و جهان رسانه‌ها رویگردان است. پلوین تاکنون با هیچ رسانه‌ای گفت‌و‌گو نکرده و دعوت کتابفروشی‌ها برای داستانخوانی را هم نمی‌پذیرد. او فقط از طریق اینترنت با خوانندگانش در ارتباط است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.