ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گفت‌وگو‌ی اندونزی و ایران درباره رفتار استرالیا با پناهجویان ایرانی

محمدجواد ظريف روز پنج‌شنبه ۱۵ اسفندماه

محمدجواد ظريف روز پنج‌شنبه ۱۵ اسفندماه (هفتم مارس) به جاکارتا رفت تا آمادگی خود را برای مذاکره درباره خط مشی دولت استراليا در قبال پناهجويان اعلام کند. در پی کشته شدن يک پناهجوی ايرانی در جزيره مانوس، ايران و اندونزی آماده مذاکره درباره مسايل پناهجويان ايرانی و رفتار دولت استراليا با اين پناهجويان هستند.

اردوگاه پاپوآ گینه‌نو توسط دولت استرالیا اداره می‌شود و ساکنان آن اغلب از کشور‌های خاورمیانه هستند.

چندی پيش خبر کشته‌شدن رضا بياتی، پناهجوی ۲۳ ساله ايرانی، در جريان شورش پناهجويان در اردوگاه پاپوآ گينه نو منتشر شد. اين اتفاق در حالی رخ داد که پيش از آن خبرهايی از وضعيت نامناسب پناهجويان ايرانی در اردوگاه‌های استراليايی منتشر شده بود.

استراليا از اسکان پناهجويانی که با قايق تلاش به ورود به اين کشور دارند اجتناب می‌کند، که اين امر موجب خشم پناهجويان و عدم اطمينان آنان درباره آينده می‌شود.

در پی کشته شدن رضا بياتی، خبرگزاری استراليايی (the Australian) گزارش داد که ۱۷ پناهجوی ديگر درخواست بازگشت به ايران را مطرح کرده‌اند که ۱۱ تن از آنان ايرانی بوده‌اند.

به گزارش گاردين، وزير امور خارجه ايران، محمد جواد ظريف که در روز پنج‌شنبه وارد جاکارتا شد، تصريح کرد که موضوع پناهجويان در برنامه گفت‌وگوهای دو طرف قرار دارد.

ظريف بدون اشاره به دلايل خروج ايرانی‌ها از کشورشان و تقاضای پناهندگی از ديگر کشورها، به خبرنگاران گفت: "زندگی اتباع ما برايمان مهم است و ما در واقع بيانيه‌ای عليه رفتار استراليا در قبال اتباع ايرانی صادر خواهيم کرد".

ظريف اين سخنان را در يک کنفرانس مطبوعاتی همراه با وزير امور خارجه اندونزی مطرح کرد، اما مقام اندونزيايی از پاسخ به سئوالات درباره اين گفت‌وگو‌ها پرهيز کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهرراد

    جناب آقای ظریف خواهش می کنم زیاد دلتون شور نزند.... بگذارید خدای نکرده این پناهجویان باز هم کشته و مجروح بدهند بعد اگر دلتون خواست تازه بیانیه صادر کنید ... متأسفم که کرامت انسانی- ایرانی در دنیا زیر سؤال رفته ... بچه های تحصیل کرده و آدم حسابی ما باید روشون قمه و چافو کشیده بشه از طرف آدمهای بی تمدن و وحشی ... ... واقعا متأسفم...

  • sina

    زندان است یا پناهگاه ؟ شرم بر استرالیا. 

  • farid

    ظریف بدون اشاره به دلایل خروج ایرانی‌ها از کشورشان و تقاضای پناهندگی از دیگر کشورها، به خبرنگاران گفت: “زندگی اتباع ما برایمان مهم است!!! جوک است ؟ زندان کهریزک را مردم هرگز فراموش نخواهند کرد.   هرروز  باماشین اعدام تان  جوانان را  به بهانه های واهی میکشید.

  • arass

    بعد از خشونت‌های حدود دو هفته پیش که به کشته شدن رضا براتی، پناهجوی ایرانی و زخمی شدن تعدادی از پناهجویان منجر شد، در رعب و وحشت به سر می برند. خانواده‌های این پناهجویان در ایران به شدت نگران فرزندانشان هستند. عکس‌هایی که به طور مخفیانه از داخل کمپ گرفته شده، جای گلوله و خون دیده می‌شود. هنوز مقصر خشونت‌های روی داده در کمپ مشخص نیست . وزیر مهاجرت استرالیاکلیک گفته است که جراحت‌های پناهجویان، خارج از اردوگاه و بعد از فرار آنها رخ داده است.!!!

  • بهنام

    با عرض پوزش : در نوشتار بالا کشور ( اندونزی ) به جای ( مالزی ) درج گردید که بدینوسیله اصلاح میگردد .

  • بهنام

    این اقدامات فقط جنبه تبلیغاتی دارد و بس . وگرنه کیست که نداند اتباع ایران در خارج از کشور هیچگونه ارزشی برای رژیم ندارند . شما اگر راست میگوئید وضعیت بسیار وخیم زندانیان محکوم به اعدام در سیاه چالهای مالزی را مطرح کنید . زندانیان محکوم به اعدامی که در شرایطی قرون وسطائی و در قفس نگه داری میشوند و در گرما و رطوبت سخت مالزی بدون هیچگونه تهویه ای در حال پوسیدن هستند و روزی هزاران بار آرزوی مرگ میکنند . حداقل تفاهم نامه ای با دولت مالزی امضاء کنید که محکومین بقیه دوران حبسشان را در ایران بگذرانند .