ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی مطهری: بسياری از احکام زندانيان ۸۸ ناعادلانه بود

علی مطهری، نماينده مجلس شورای

علی مطهری، نماينده مجلس شورای اسلامی بسياری از احکام قضايی را که پس از حوادث انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری ۱۳۸۸ عليه فعالان سياسی و معترضان صادر شده، "ناعادلانه" می‌داند.

مطهری گفته آيا ارزش داشت به خاطر يک وبلاگی که روزی هفت يا هشت نفر از آن بازديد می‌کرد چنين هزينه‌ای کنيم؟

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مطهری در همايش سالانه حقوق شهروندی کاج در کرمانشاه گفت: "ما به رفتارهايی که با معترضان شد، انتقاد کرديم."

به گفته وی "افرادی بودند که درست روز بعد از انتخابات بازداشت شدند، نه در تظاهرات‌ها شرکت داشتند و نه ادعای تقلب کردند، احکامی که برای آن‌ها صادر شد، سختگيرانه بود."

مطهری همچنين به مرگ ستار بهشتی، وبلاگ‌نويس در بازداشتگاه نيروی انتظامی ايران اشاره کرد و افزود: "آيا ارزش داشت به خاطر يک وبلاگی که روزی هفت يا هشت نفر از آن بازديد می‌کرد چنين هزينه‌ای کنيم؟ فردی را تحت فشار گذاشته شود تا حدی که جانش را از دست بدهد؟ ما معتقديم که بايد مخالفان آزاد باشند که در چارچوب قانون حرف‌شان را بزنند و صراحتا هم به آن‌ها پاسخ داده شود."

طی ده روز پس از انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸، دستکم ۸۰۰ نفر بازداشت شدند.

ستار بهشتی، کارگر ۳۲ ساله‌ای بود که در آبان ماه سال گذشته به دلیل مطالبی که در وبلاگش می‌نوشت و با اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" توسط پلیس فتا (پلیس پیگیری جرایم سایبری) دستگیر شد.

او در جریان بازداشت مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت و در بازداشت نیروی انتظامی کشته شد.

گفته می‌شود طی ده روز پس از انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸، دستکم ۸۰۰ نفر از فعالان سياسی، اجتماعی، حقوق بشر، روزنامه‌نگاران، دانشجويان و دیگر شهروندان  بازداشت شدند. به گفته عليرضا جمشيدی سخنگو و معاون سابق قوه قضاييه تعداد بازداشت‌شدگان اعتراضات سال ۸۸ تا مرداد آن سال در حدود ۴۰۰۰ نفر بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.