ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد روحانی از توقيف رسانه‌های حامی دولت

روحانی در مراسم پایانی جشنواره مطبوعات با دفاع از آزادی بیان "مسئولانه"، از برخورد دوگانه با رسانه‌ها انتقاد کرد و گفت : "بگذارید همراهان دولت هم از آزادی و امنيت برخوردار باشند."

 حسن روحانی رئيس جهور ايران صبح امروز ۱۷ اسفند، در مراسم پايانی بيستمين جشنواره مطبوعات از توقيف روزنامه‌های همراه دولت انتقاد کرد و همزمان از آزادی بيان به قید "مسئولانه" سخن گفت.

روحانی در مراسم پایانی جشنواره مطبوعات از برخورد دوگانه با رسانه‌های مخالف و حامی دولت انتقاد کرد

روحانی در اين مراسم بر آزادی بيان با در نظر گرفتن شرايط تاريخی، فرهنگی، دينی و مقدسات تاکيد کرد. او افزود: "دولت معتقد به آزادی مسئولانه است."

رئيس دولت در حالی اين سخنان را طرح کرد که ديروز ۴۰۱ روزنامه‌نگار در نامه‌ای به علی جنتی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی به سياست‌های معاونت مطبوعاتی اين وزارت‌خانه اعتراض کردند. آنها در اين نامه با انتقاد از حسين انتظامی، معاون مطبوعاتی اين وزارت‌خانه، تشکيل نهادهای “دولت‌ساخته” در عرصه رسانه‌ای را با برنامه‌های وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در تضاد اعلام کرده‌اند.

رئيس‌جمهور در اين مراسم با انتقاد از تعطيلی چندين روزنامه منتقد گفت: "اگر نويسنده‌ای خطا می‌کند بايد با او برخورد قانونی شود، اگر خدايی ناکرده فردی خيانت می‌کند به مقدسات و به منافع ملی احترام نمی‌گذارد بايد با او برخورد شود، با نويسنده، مدير مسئول. چرا با همه؟ چرا قدم اول توقيف و توقف است؟"

روحانی با اشاره به روزنامه‌هايی که از بودجه عمومی اما غيردولتی بهره می‌برند گفت که امروز برخی آزاد آزادند و برخی از اين آزادی سهمی اندک در اختيار دارند و در واقع منتقدان دولت، مخالفان اين دولت آزادند و آزاد خواهند بود. او گفت: " بگذارید همراهان دولت هم از آزادی و امنيت برخوردار باشند."

از آغاز به کار دولت يازدهم چندين روزنامه همچون بهار و آسمان توقيف شده‌اند. همچنين دو روزنامه نشاط و هم‌ميهن در مسير انتشار با موانعی که قوه قضائيه ايجاد کرد از انتشار باز ماندند. اين موضوع با اعتراض بسياری از روزنامه‌نگاران و نهادهای نظارتی بين‌المللی همراه شد.

از آغاز به کار دولت يازدهم چندين روزنامه همچون بهار و آسمان توقيف شده‌اند.

رئيس دولت يازدهم در بخش ديگری از سخنرانی خود به بودجه‌های کلان فرهنگی‌ای پرداخت که در اختيار نهادها و بخش‌هايی است که دستکم تحت نظارت قوه مجريه کشور به معنی خاص کلمه نيستند. او با دفاع از عملکرد وزير فرهنگ و ارشاد دولتش پرسيد: " امروز فرهنگ در اختيار کيست؟"

حسن روحانی در پاسخ به منتقدان سياست‌های فرهنگی دولت اعلام که که چند برابر بودجه‌ای که در اختيار دولت به معنی قوه مجريه در زمينه فرهنگ است، در اختيار نهادهای ديگر و در اختيار مراکز ديگری است که از بودجه عمومی بهره‌برداری و استفاده می‌کنند.

روحانی با مقايسه تعداد مطبوعاتی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند و مطبوعاتی که بودجه دولتی به آنها تعلق می‌گيرد، گفت: "شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اين امر بايد بيانديشد و مسيری را در پيش گيرد تا بدانيم بخش فرهنگی ما با بودجه عمومی که در اختيار می‌گيرد چه می‌کند."

در روزهای اخير پس از ابراز نگرانی هفته گذشته آيت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ايران از وضعيت فرهنگی اين کشور، ائمه جمعه نيز در خطبه‌های نماز جمعه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مورد انتقاد قرار داده بودند.

در اين مراسم که در تالار وحدت برگزار می‌شد چهره‌های ديگری همچون علی جنتی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدعلی ابطحی عضو مجمع روحانيون مبارز، سيد محمود دعايی مدير مسئول روزنامه اطلاعات، الياس حضرتی مديرمسئول روزنامه اعتماد، علی مطهری عضو کميسيون فرهنگی مجلس، غلامعلی حداد عادل رئيس فراکسيون اصولگرايان و حسين انتظامی معاون مطبوعاتی وزير ارشاد حضور پيدا کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • arass

    دولت دکوری و هیچکاره.   چرافقط  به بستن روزنامه حامی دولت اعتراض کرده ؟ یاد اعتراض  احمدی تکرار شد؟

  • Majid

    از این کنده نیز دودی برنخیزد که ریشه اش به «باید » این بشود و «باید» آن نشود وصل است همچون کنده های قبل از خود که  کنده هایی گنده بودند و چون طبل تو خالی پر سر و صدا. تبریک.