ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اعتراضی و اقامه نماز در برابر سفارت اتریش

گروهی از دانشجویان "انجمن‌های اسلامی مستقل دانشگاه‌ تهران" با تجمع و خواندن نماز در برابر سفارت اتریش به ملاقات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با "فتنه‌گران" اعتراض کردند.

گروهی از دانشجویان "انجمن‌های اسلامی مستقل دانشگاه‌ تهران" با تجمع و خواندن نماز در برابر سفارت اتریش به ملاقات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با "فتنه‌گران" اعتراض کردند.

عصر روز چهارشنبه ۲۱ اسفند، شماری از "دانشجویان دانشگاه‌های تهران" در برابر سفارت اتریش جمع شدند و شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر فتنه‌گر" سر دادند. بر روی پلاکاردهای آنها از جمله نوشته شده بود: «دولت تدبیر کمی تدبیر کن»

از تصاویر خبرگزاری‌های "فارس" و "تسنیم" چنین بر می‌آید که تعداد تجمع‌کنندگان بین ۴۰ تا ۵۰ نفر بوده باشد.

این گروه روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند، خبر تجمع خود را با انتشار یک اطلاعیه اعلام کرده بودند. علی عبدی، دبیر “انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران” فراخوانی به همه تشکل‌های دانشجویی کشور داده و از آنها خواسته بود روز چهارشنبه با تجمع در برابر سفارت اتریش و با خواندن نماز ظهر و عصر، به دیدار کاترین اشتون با “فتنه‌گران” اعتراض کنند.

علی عبدی به خبرگزاری فارس گفته بود: «رفتارهای اخیر هیئت پارلمانی اروپا، گستاخی‌های وندی شرمن، جای‌کری و اوباما و دیدار اخیر اشتون با فتنه‌گران نماد بارز نقض حاکمیت ملی و استقلال جمهوری اسلامی است.»

پس از انتشار این فراخوان، سفارت اتریش در وبسایت خود اعلام کرد که روز چهارشنبه ۲۱ اسفند بسته خواهد بود. در سایت سفارت اتریش یادآوری شده بود که برای وقت‌های ملاقات و قرارهای درخواست ویزا که کنسل شده‌اند، زمان دیگری درنظر گرفته می‌شود.

خبرگزاری فارس در روز سه‌شنبه خبری پیشاپیش در باره این تجمع منتشر کرده و تیتر زده بود: «به اشتون می‌فهمانیم اینجا اوکراین نیست.» این مضمون روز چهارشنبه بر پلاکارد تجمع‌کنندگان نقش بسته بود.

خبرگزاری تسنیم، روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند از ارسال فیلمی با نام "صبحانه با طعم مرگ" به سفارت اتریش نیز خبر داده بود. به نوشته "تسنیم"، این فیلم از طرف دبیرخانه جشنواره فیلم عمار و در باره “شهدای ترور” ساخته شده و یک نسخه دیگر از آن به سفارت یونان ارسال شده است. سفارت یونان در ماه دسامبر محل دیدار هیئت پارلمانی اروپا با نسرین ستوده و جعفر پناهی بود.

روز چهارشنبه، رئیس قوه قضاییه ایران هم به دیدار کاترین اشتون و فعالان زن در سفارت اتریش واکنش نشان داد. خبرگزاری فارس به نقل از صادق لاریجانی نوشت: «در کجای دنیا اجازه می‌دهند یک خارجی بیاید و هر جا دلش خواست برود و با هر کسی دیدار کند؛ مگر کشور در و پیکر ندارد؟»

صبح روز چهارشنبه ۲۱ اسفند مهدی کوچک زاده نماینده تهران در مجلس از کاترین اشتون به عنوان "عجوزه" نام برده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Majid

    چرا از مراجع تخریب دین هیچکدام به اینکه آن تعداد زیاد پلیس مرد نامحرم  در عکس بالا به چند تا دختر بچه نزدیک شده اند تا به حال اعتراضی نکرده اند؟ و همچنین اعتراض به اسثفاده از لغت انگلیسی پلیس بر روی ماسک بزرگ  حفاضتی بسیجی مشهود در همان عکس؟ و تنها اعتراض لازم نیست که اینگونه اعمال ضد دین!؟! لازم است شدیدأ مورد مجازات قرار گیرد!      

  • hasani

    اون موقعی که بدن ستار قهرمان را زیر قپان و مشت و لگد له کردید باید فکر اینروزها را هم میکردید.  رو هم اندازه دارد.  طلبکار هم شده اند. شرم کنید.

  • farid

    سالها با اشتون عکس انداختید و شام خصوصی در سفارتان باوی داشتید . نیم ساعت ملاقاتوی را  با نمایندگان مردم دردکشیده ایران را بر نمی تابید؟!

  • راستی خواه

    گریه ام می گیرد وقتی می بینم عده ای از هموطن های گرسنه ام به خاطر گرفتن چند قوطی کنسرو ماهی راستی را زیر پا می گذارند و در مقابل انسانیت می ایستند و شعار ضد انسانی و ناراستی می دهند !!! فاجعه است !!! آرزوی بازگشت آنها به اصل و تبار راستین خودشان را دارم !

  • محسن

    اشغالهای بسیجی ادمکش

  • حمید

    اگر می‌گویید ایران اکراین نیست شما چرا انقدر ترسیدید و این همه توهین می‌کنید؟! چرا ملاقات یک مادر در غم پسرش و چند زن مدافع حقوق انسان شما را انقدر عصبانی و ترسانده!! شاید پایان شما هم نزدیک است و اینرا فهمیدید؟ شاد باشید. حمید

  • حمید

    اگر نیست شما چرا انقدر ترسیدید و این همه توهین می‌کنید؟! چرا ملاقات یک مادر در اعضای پسرش و چند زن مدافع حقوق انسان شما را انقدر عصبانی و ترسانده!! شاید پایان شما هم نزدیک است و اینرا فهمیدید؟ شاد باشید. حمید

  • sima

    چماقداران طرفدار شکنجه و استراق سمع و سرکوب و سانسور و اعدام و زندان .