ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسئولان حکومتی باز هم به سازمان ملل حمله کردند

پس از ارائه گزارش بان کی مون درباره وضعيت حقوق بشر در ايران و واکنش تند علی‌اکبر ولايتی به آن، علی لاريجانی نیز به شدت به سازمان ملل حمله کرد.

در پی واکنش روز گذشته علی‌اکبر ولايتی، به گزارش دبيرکل سازمان ملل درباره وضعيت حقوق بشر در ايران، علی لاريجانی نيز امروز سازمان ملل را به باد انتقاد گرفت و گفت سازمان ملل دچار پوچی سياسی است.

علی لاريجانی، رئيس مجلس ایران: امروز سازمان ملل از نظر سياسی دچار پوچی شده است.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران، شامگاه چهارشنبه ۲۱ اسفندماه (۱۲ مارس) در سخنانی در کازرون به گزارشی که دو روز پيش بان کی مون درباره وضعيت حقوق بشر در ايران به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کرد پرداخت و گفت: "اين گزارش شامل تهمت‌هايی بود که توقع نمی‌شد دبيرکل سازمان ملل چنين گزارشی دهد و غيرقابل تصور بود، اين موضوع مهمی است و بايد بگويند چرا اين حرف‌ها را می‌زنند؟"

لاريجانی افزود: "اين گزارش نشان می‌دهد که اگر نگرانی در مورد سلاح هسته‌ای دارند، بهانه‌جويی است و کمی در مورد سيستم موشکی ايران سخن گفتند که پايه‌ای ندارد و به سراغ حقوق بشر رفتند که با حيثيت آن بازی کنند."

دبیرکل سازمان ملل سه‌شنبه ۲۰ اسفندماه (۱۱ مارس) در گزارشی به شورای حقوق بشر سازمان ملل از دولت حسن روحانی انتقاد کرد و گفت او به وعده‌های خود در مورد گسترش آزادی‌ها در ایران عمل نکرده است.

بان کی مون گفت: “[روحانی] هیچ بهبود قابل توجهی در ارتقا و حفاظت از حق آزادی بیان و عقیده انجام نداده و رسانه‌های ایران اعم از نوشتاری و اینترنتی همچنان با محدودیت‌ و در مواردی با توقیف روبه‌رو هستند.”

دبیرکل سازمان ملل ضمن بیان این‌که مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دوتن از رهبران اعتراض‌های پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بدون اعلام جرم یا محاکمه‌ در زندان خانگی قرار دارند افزود در ایران هنوز افراد به دلیل ابراز نظر یا بیان عقیده‌ای مخالف حکومت، بازداشت و محاکمه می‌شوند.

بان کی مون همچنین از شمار بالای اعدام‌ها در ایران انتقاد کرد و افزود: “سال گذشته در ایران ۵۰۰ تا ۶۲۵ نفر اعدام شده‌اند که ۵۷ مورد از این اعدام‌ها در برابر دیدگان مردم صورت گرفته است.”

علی لاريجانی با بیان اين‌که اگر جمهوری اسلامی قاچاقچيان را اعدام می‌کند به‌دليل ورود مواد مخدر از افغانستان به ايران است، گفت: "دشمنان می‌خواهند هم شهيد دهيم و مواد مخدر وارد شود و هم با گزارش سازمان ملل ما را محکوم کنند که اين برای سازمان ملل شرف و وجدان نيست."

رئيس مجلس ایران تأکيد کرد: "امروز سازمان ملل از نظر سياسی دچار پوچی شده است، در اين ۱۰ سال اخير چند جنگ در منطقه ما اتقاق افتاد و سازمان ملل کجا بود؟"

وی سپس به طرح پرسش‌هايی از اين دست که "چه لزومی دارد که ما نظام حقوقی شما را برگزينيم؟" و "چرا بايد در جامعه اسلامی ما فرهنگ غلط سازمان ملل را دنبال کنيم؟" ادامه داد: "دليلی ندارد که اگر دموکراسی داريم فرهنگ آنان را پياده کنيم."

روز گذشته علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی ایران در امور بین‌الملل، در واکنش به گزارش دبیرکل سازمان ملل گفت وی شخصیت مستقلی ندارد و “کاملا در اختیار آمریکایی‌هاست”.

ولايتی گفت: “بان کی مون در میان سایر دبیرکل‌های سازمان ملل یکی از بدترین عملکردها را نسبت به معضلات جهان اسلام داشته و هیچ ویژگی جز این‌که عامل و ابزار دست آمریکایی‌ها باشد ندارد.”

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    متن کامل گزارش را خواندم و باید بگویم گزارش کامل و جامعی بود و از دبیر کل سازمان ملل تشکر میکنم که با شجاعت ، این گزارش را ارائه دادند . بله حقیقت تلخ است و علت سوز و گداز عوامل حکومتی هم همین است که در متن گزارش چیزی جز حقیقت گنجانده نشده است و اصولآ چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است . جنایتکاران اسلامی به نام دین و مذهب جنایت میکنند ، پس آرزو میکنم دین و مذهب نابود شود و مردم فقط به یکتا پرستی بپردازند .