ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عبدالله مومنی آزاد شد

عبدالله مومنی، سخنگوی سازمان ادوار

عبدالله مومنی، سخنگوی سازمان ادوار تحکیم وحدت و رئیس ستاد شهروند آزاد مهدی کروبی پس از پنج سال زندان در روز ۲۲ اسفند آزاد شد. او در ۳۰ خرداد ۸۸ دستگیر شده بود.

سایت‌های کلمه، سحام نیوز و ادوار نیوز از آزادی عبدالله مومنی در روز پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ خبر داده‌اند.

"کلمه" می‌نویسد، قرار بود مومنی بر اساس تقویم اجرای احکام زندان روز ۲۳ اسفند آزاد شود «اما وی به شکل غیرمترقبه‌ای پس از پایان دوره محکومیت ۵ سال حبس با خودروی زندان از اوین خارج و سپس آزاد شد.»

کلمه نوشته که ظاهرا این کار برای جلوگیری از تجمع در برابر در زندان صورت گرفته است.

عبدالله مومنی ۳۰ خرداد ۸۸در محل ستاد انتخاباتی مهدی کروبی و توسط نیروهای وزرات اطلاعات بازداشت شده بود. او از جمله کسانی بود که به دادگاه‌های علنی و دسته‌جمعی پس از انتخابات آورده شد.

مومنی نخست از سوی قاضی صلواتی به ۶ سال حبس قطعی و دو سال حبس تعلیقی محکوم شد اما این حکم در دادگاه تجدیدنظر به پنج سال حبس تغییر یافت.

عبدالله مومنی بیش از ۱۰۰ روز را در سلول های انفرادی ۲۰۹ و ۲۴۰ اطلاعات سپری کرد و در چهار سال گذشته به مرخصی نیامد. آن گونه که "کلمه" نوشته است، مومنی بخشی از شنوایی خود را در اثر آزارهای زندان از دست داده است.

مومنی یک بار به مناسبت نوروز ۸۹ در اسفند ۸۸ با وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی به مرخصی آمد اما در روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۸۹ و  قبل از پایان مهلت قانونی مرخصی‌اش به زندان بازگردانده شد. همسر او فاطمه آدینه‌وند در آن زمان در مصاحبه‌ای گفت علت بازگرداندن شوهرش به زندان «تن ندادن وی به خواست‌های ماموران وزارت اطلاعات بود.»

وبسایت "ادوار نیوز" نوشته که مومنی در طول آن مرخصی بارها توسط بازجویانش احضار شد: «آنها از او خواسته بودند علیه رهبران جنبش سبز و دفتر تحکیم وحدت و جنبش دانشجویی در رسانه‌ها و دانشگاه‌ها مصاحبه و سخنرانی کند، اما مومنی از پذیرش درخواست بازجوها سر باز زد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.