ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعطیلی ۳۰۰ وب‌سایت‌ شرط‌بندی و قمار

رئیس پلیس سایبری کشور اعلام کرد در سال جاری، ۳۰۰ وب‌سایت شرط‌بندی و قمار در ایران شناسایی و تعطیل شده است.

رئیس پلیس سایبری کشور اعلام کرد در سال جاری، ۳۰۰ وب‌سایت شرط‌بندی و قمار در ایران شناسایی و تعطیل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، کمال هادیانفر با اشاره به اینکه لازم است به کاربران اینترنت هشدار داده شود که هرکدام محافظ خود باشند، گفته است: «وب‌سایت‌های قماربازی آنلاین و شرط‌بندی فوتبال یکی از جرایم نوظهور عرصه اینترنت در ایران است که در برخی موارد ابتدا قربانیان خود را فریب می‌دهند و به واریز مبلغ قابل توجهی پول، ترغیب و سپس اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.»

در سال جاری برداشت‌های غیر مجاز از حساب افراد از طریق اینترنت، آماری ۵. ۴۹ درصدی از جرایم سایبری را به خود اختصاص داده است. هادیانفر چندی پیش نیز اعلام کرده بود ۸۱ درصد پرونده‌های جرایم سایبری مالی، ۱۳ درصد اخلاقی و تنها سه درصد سیاسی است.

به گفته رئیس پلیس سایبری کشور بیش از ۷۵ درصد برداشت‌های غیر مجاز به علت خطای انسانی و ناآشنایی کاربران با ابزارهای جدید رخ می‌دهد.

از دو سال پیش تا به امروز مسئولان قضائی ایران، قمارخانه‌ها و شرط‌بندی‌های اینترنتی را در فهرست جرم‌های رایانه‌ای قرار داده‌اند.

 بر این اساس، راه‌اندازی قمار‌خانه‌های مجازی جزو مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای و در بند «ه-۷» ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه‌ای مورد توجه قرار گرفته است.

 در قانون مجازات اسلامی مجازات‌های مختلفی برای قمار و قماربازی در نظر گرفته شده و شرط‌بندی و قمار به‌عنوان کارهای حرام شناخته شده است.

به گفته علی نیک‌نفس، سرپرست معاونت تشخیص و پیش‌گیری پلیس سایبری ایران، راه‌اندازی وب‌سایت‌های قمار بر اساس ماده‌های ۷۰۵، ۷۰۸ و ۷۱۰ قانون مجازات اسلامی از مصادیق قمار است.

در ماده ۷۰۵ آمده است: «قماربازی با هر وسیله‌ای ممنوع و مرتکبین آن به یک تا شش ماه حبس و یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شوند و یا در صورت تهاجر به قماربازی به هر دو مجازات محکوم می‌شوند.»

 در ماده ۷۰۸ این قانون نیز اعلام شده است: «هرکس قمارخانه دایر کند یا مردم را برای قمار به آن‌جا دعوت کند به شش ماه تا دو سال حبس و یا از سه میلیون تا ۱۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود.»

 همچنین طبق ماده ۷۱۰ این قانون، «اشخاصی که در قمارخانه‌ها یا اماکن معد برای صرف مشروبات الکلی موضوع مواد (۷۰۱) و (۷۰۵) قبول خدمت کنند یا به نحوی از انحاء به دایرکننده این قبیل اماکن کمک نماید، معاون محسوب می‌شوند و مجازات مباشر در جرم را دارند ولی دادگاه می‌تواند نظر به اوضاع و احوال و میزان تأثیر عمل معاون مجازات را تخفیف دهد.»

به گفته رئیس پلیس سایبری کشور، امروز بیش از ۴۵ میلیون نفر کاربر اینترنت در کشور وجود دارد که ۲۳ میلیون نفر آنان را جوانان تشکیل می‌دهند.

بر اساس این گزارش، ۴۱ درصد کاربران ایرانی به عنوان اولویت اول خود از اینترنت برای جست‌وجوی اطلاعات مورد علاقه خود و اخبار، ۱۹ درصد خدمات بانکداری الکترونیک، ۱۶ درصد دانلود فیلم و عکس، ۱۴ درصد شبکه‌های اجتماعی و ده درصد به عنوان فروشگاه اینترنتی استفاده می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.