ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران فولاد کردستان مقابل وزارت کار تجمع کردند

۱۵۰ نفر از کارگران فولاد

۱۵۰ نفر از کارگران فولاد زاگرس کردستان در اعتراض به تعويق هشت ماهه در پرداخت حقوق‌شان در مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ايران تجمع کردند.

يکی از تجمعات چند ماهه اخير کارگران کارخانه فولاد زاگرس.

يکی از نمايندگان کارگران در اين تجمع که نامش فاش نشده به خبرگزاری کار ايران (ايلنا) گفت: "کارفرما از مردادماه سال جاری حقوق ما را پرداخت نکرده است، همچنين بيمه تأمين اجتماعی ما نيز در ماه‌های تير، مرداد، آذر و دی به حساب تأمين اجتماعی واريز نشده است."

اين منبع افزود: "به دستور استانداری کردستان در چهار اسفندماه سال جاری، کارفرما مکلف شد کارخانه فولاد زاگرس را برای اشتغال کارگرانش احياء کند اما کارفرما با گذاشتن شرطی مبنی بر قطع رابطه کاری کارگران با کارخانه و همچنين واگذاری ۱۰۰ درصد سهام معدن سنگ آهن «ياسوکند» می‌خواهد به اين بهانه از کارگران اين معدن خلاص شود."

به‌گفته اين کارگر، "شرط اصلی کارفرما برای راه‌اندازی کارخانه فولاد زاگرس تسويه حساب اجباری همه کارگران است و از مسئولان استانی خواسته است پيش از هر اقدامی تمامی کارگران بايد به بيمه بيکاری معرفی شوند."

کارخانه فولاد زاگرس از روز ۱۸ تيرماه به دليل آن‌چه از سوی کارفرما "ناتوانی مالی و زيان‌ده بودن توليد" اعلام شد، تعطيل گرديد و تمامی کارگران آن اخراج شدند.

از آن زمان تاکنون اين کارگران اخراجی با تشکيل تجمعات اعتراضی مختلف، خواهان بازگشايی کارخانه، بازگشت به کار و وصول مطالبات معوقه خود شده‌اند.

هرچند اين کارگران در ‌‌‌نهايت با رأی هيأت تشخيص اداره کار شهرستان قروه موفق به دريافت حکم بازگشت به کار شده‌اند اما به دليل تعطيلی کارخانه تا اين لحظه نتوانسته‌اند شغل‌شان را به دست بياورند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.