ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اعتراضی ساکنان روستای "سياخ دارنگون" شيراز

شماری از ساکنان روستای “سياخ

شماری از ساکنان روستای "سياخ دارنگون" شيراز در اعتراض به فعاليت‌های شرکت‌های شن و ماسه (ماسه‌شويی) در نزديکی اين روستا، دست به تجمع اعتراضی زدند.

روستاييان سياخ دارنگون: برداشت‌های غيرقانونی بعضی شرکت‌های توليد شن و ماسه سبب فروکش آب چاه‌های کشاورزی شده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ايرنا)، معترضان گفتند: "چندسالی است که علاوه بر خشکسالی‌های مداوم، برداشت‌های بی‌رويه و غيرقانونی بعضی از شرکت‌های توليد شن و ماسه باعث گرديده که آب چاه‌های کشاورزی فروکش نمايد."

به‌گفته اين معترضان "با پايين رفتن سطح آب‌های زيرزمينی بيش از ۵۰۰ حلقه چاه به کلی خشک شده و نزديک به هفت هزار نفر مردم اين منطقه که راه امرارمعاش آن‌ها کشاورزی بوده، متضرر شده و مجبور به مهاجرت به شهر يا روی آوردن به مشاغل کاذب و موقتی شده‌اند."

کامران نامداری، عضو شورای سياخ دارنگون گفته است: "روزگاری دشت سياخ دارنگون يکی از قطب‌های عمده توليد محصولات زراعی و کشاورزی بود اما اکنون با فعاليت اين شرکت‌ها و متأسفانه نظارت ناکافی مسئولان، باعث گرديده نزديک به نيمی از مردم اين منطقه درآمد سالم و توليد خود را از دست بدهند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.