ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاه قانون اساسی روسيه الحاق کريمه را تأييد کرد

بحران کريمه همچنان ادامه دارد. دادگاه قانون اساسی روسيه پيمان پيوستن کريمه به ترکيب فدراسيون روسيه را قانونی دانست. ناتو تصميم روسيه را به‌رسميت نشناخت.

دادگاه قانون اساسی روسيه، چهارشنبه ۲۸ اسفندماه (۱۹ مارس) به اتفاق آرا پيمان پيوستن کريمه به ترکيب فدراسيون روسيه را مطابق با قانون اساسی روسيه دانست.

طرفداران روسيه يک پايگاه نظامی نيروی دريايی ارتش اوکراين در بندر سواستوپول را تسخير کردند.

به‌گزارش خبرگزاری روسی ريا نووستی، بررسی اين پيمان طبق خواسته ولادیمیر پوتين، رئيس‌جمهوری روسيه "با در نظر گرفتن شرايط کنونی در اطراف کريمه و سواستوپول، بدون برگزاری جلسه علنی گفت‌وشنود انجام شد."

پيمان پيوستن کريمه به روسيه و تشکيل اعضای جديد در ترکيب فدراسيون روسيه روز گذشته، سه‌شنبه ۲۷ اسفندماه (۱۸ مارس) به دادگاه قانون اساسی تقديم شد.

ولاديمير پوتين در سخنرانی روز گذشته خود در برابر اعضای شورای فدراسيون، رهبران مناطق روسيه و نمايندگان جامعه مدنی اعلام کرد قوانين اساسی مربوط به پيوستن کريمه و شهر سواستوپول به ترکيب روسيه را به پارلمان ارائه خواهد کرد. سپس روسيه و کريمه پيمان پيوستن کريمه و شهر سواستوپول به ترکيب روسيه را در کرملين امضا کردند.

انتظار می‌رود پارلمان روسیه نیز در روزهای آینده پيمان پيوستن کریمه را تائید کند.

روز يکشنبه ۲۵ اسفندماه (۱۶ مارس) همه‌پرسی پيوستن کريمه به روسيه در کريمه برگزار شد که بيش از ۹۶ درصد شرکت‌کنندگان آن به جدايی از اوکراين و پيوستن اين شبه‌جزيره به فدراسيون روسيه رأی دادند.

در همين حال رويترز گزارش داد که طرفداران روسيه يک پايگاه نظامی نيروی دريايی ارتش اوکراين را در بندر سواستوپول تسخير کرده و پرچم روسيه را در آن‌ به اهتزاز درآوردند.

هيچ درگيری‌ای در اين اقدام صورت نگرفت و سربازان اوکراینی پایگاه را ترک کردند.

آندرس فو راسموسن، دبيرکل ناتو: روسيه راه خطرناکی که در پيش گرفته، ادامه می‌دهد.

خواسته اصلی طرفداران مسکو، خروج نظاميان اوکراين از اين بندر است.

از سوی ديگر سازمان پيمان آتلانتيک شمالی (ناتو) امروز تصميم مسکو را در مورد پيوستن کريمه به خاک روسيه را محکوم کرد.

آندرس فو راسموسن، دبير کل ناتو در بيانيه‌ای اعلام کرد: "روسيه به درخواست‌ها در مورد رعايت قوانین بين‌المللی عمل نکرد و همچنان به راه خطرناکی که در پيش گرفته، ادامه می‌دهد."

راسموسن تأکيد کرد: "هيچ توجيهی برای اين رفتار مسکو وجود ندارد و چنين اقدام‌هايی تنها سبب انزوای اين کشور در عرصه جهانی می‌شود."

وی الحاق کريمه به روسيه را "غيرقانونی" خواند و گفت اعضای ناتو آن را به رسميت نخواهند شناخت.

ناتو همه‌پرسی اخير کريمه را نيز غيرقانونی خوانده بود.

در همين حال فرانک والتر اشتاين ماير، وزير امور خارجه آلمان نیز با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود و دیدیر بورخالتر، رئيس سازمان امنيت و همکاری اروپا در مورد ورود ناظران اين سازمان به کريمه گفت‌وگو کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.