ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«محیط زیست اولویت سازمان ملل در همکاری با ایران است»

به گفته نماینده برنامه عمران سازمان ملل، مقابله با چالش‌ها و بحران‌های زیست محیطی یکی از اولویت‌های اصلی این سازمان در همکاری با ایران در سال آینده است.

سازمان ملل متحد مقابله با چالش‌ها و بحران‌های زیست محیطی را یکی از اولویت‌های اصلی خود در همکاری با ایران می‌داند.

گری لوییس، نماینده مقیم ایران برنامه عمران سازمان ملل متحد

به گفته نماینده مقیم ایران برنامه عمران سازمان ملل (UNDP) مهم‌ترین چالش زیست محیطی پیش روی ایران مساله کم‌آبی است.

ایران به‌جز آلودگی هوا و آب و خاک، با خشکسالی و کمبود آب نیز مواجه است و پیش‌بینی‌ها حاکی از وخیم‌تر شدن اوضاع در سال‌ آینده است.

گری لوییس که در مراسم اختتامیه «میزگرد بین‌المللی تخصصی یافتن راه حل برای تالاب‌های در معرض خشک شدن» حضور داشت، تصریح کرد: «همکاری برای مقابله با چالش های محیط زیست و رفع آن یکی از اولویت‌های شش‌گانه سازمان ملل در ایران است.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام) در این میزگرد تخصصی که روز ۲۷ اسفند در سازمان حفاظت محیط زیست ایران برگزار شد، شماری از متخصصان ایرانی و بین‌المللی به تبادل نظر در مورد بحران کم‌آبی و راه‌حل‌های موجود برای زنده کردن برخی تالاب‌های ایران از جمله دریاچه هامون و دریاچه ارومیه پرداختند.

نماینده مقیم ایران برنامه عمران سازمان ملل با یادآوری خاطره بازدید اخیر خود از هامون در سیستان و بلوچستان گفت: «عوامل بسیاری در وضعیت امروز هامون دخیل بوده اند و البته هامون نسبت به دریاچه ارومیه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.» او بازدید مسئولان سازمان ملل و سازمان محیط زیست از هامون را موجب جلب نگاه‌ها به این اکوسیستم آبی و بحران‌های آن عنوان کرد.

لوییس با تاکید بر این‌که مشکل کم آبی در ایران بسیار جدی است و در فارس، یزد، مشهد و اهواز نمود بسیاری دارد، پرسید: «چرا بر دو حوزه دریاچه ارومیه و تالاب هامون تمرکز کرده ایم؟ و پاسخ داد؛ مسأله در این دو حوزه کاملاً شفاف شده است و با حل آن می‌توان برنامه‌ای برای تسری در کل ایران ارائه داد.»

نماینده مقیم ایران برنامه عمران سازمان ملل  خاطر نشان کرد: «محیط زیست مهم ترین چالش آینده بشریت و به تبع آن از مهم ترین چالش‌های سال آینده ایران است و به همین دلیل تلاش می کنیم با ارائه نقشه راهی دقیق و علمی و همکاری با ایران در پروژه های مختلف از جمله پروژه ارومیه که ژاپن قول مساعد برای کمک یک میلیون دلاری داده است اقداماتی موثر انجام دهیم.»

گری لوییس ایجاد دانش و ارائه راه حل برای رفع چالش‌های موجود، همکاری فنی به منظور تسهیل روند امور برای دولت‌ها، افزایش همکاری‌های منطقه‌ای با استفاده از پتانسیل سازمان ملل و ایجاد وب‌سایتی برای دسترسی بهتر به اخبار، تجربیات و اقدامات جهانی در حوزه های مختلف محیط زیست را چهار اقدامUNDP  برای همکاری در رفع مشکلات محیط زیست ایران عنوان کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.