ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهروندان سوری در صدر فهرست پناهجویان جهان

شهروندان سوری در سال ۲۰۱۳ با ۵۶۴۰۰ نفر در ردیف اول متقاضیان پناهندگی در دنیا قرار گرفته‌اند. سازمان ملل می‌گوید آلمان نخستین و آمریکا دومین مقصد عموم پناهجویان است.

برای نخستین بار، شهروندان سوری با ۵۶۴۰۰ درخواست، در ردیف اول متقاضیان پناهندگی در دنیا قرار گرفته‌اند. در گزارش سالانه سازمان ملل آمده که آلمان نخستین و آمریکا دومین مقصد عموم  پناهجویان است.

سازمان ملل اعلام کرده که مقصد اکثر متقاضیان پناهندگی در دنیا آلمان است. در گزارشی که روز ۲۱ مارس در ژنو منتشر شد، تأکید شده که ۱۰۹ هزار نفر در سال ۲۰۱۳ از جمهوری فدرال آلمان تقاضای پناهندگی کرده‌اند. به این ترتیب، موقعیت آلمان دوباره به سال ۱۹۹۹ بازگشته که در صدر کشورهای محبوب متقاضیان پناهندگی بود.

رویترز به نقل از کمیساریای عالی سازمان ملل در امور آوارگان می‌نویسد، آمریکا با ۸۸ هزار و ۴۰۰ نفر دومین مقصد پناهجویان در سال ۲۰۱۳ بوده است. این نهاد اعلام کرده که در این سال مجموعاً ۶۱۲ هزار نفر از ۴۴ کشور دنیا، در صدد پناهندگی به یک کشور دیگر بوده‌اند. این رقم افزایشی معادل ۲۸ درصد در قیاس با سال ۲۰۱۲ نشان می‌د‌هد.

برای نخستین بار، سوریه با ۵۶ هزار و ۴۰۰ نفر در رده اولین کشور جهان با شمار متقاضیان پناهندگی قرار گرفته است. مقام دوم در این فهرست را روسیه دارد و مقام سوم از آن افغانستان با ۳۸ هزار و ۷۰۰ متقاضی است.

رویترز با نقل این آمار می‌نویسد، احتمالاً دلیل صدرنشینی پناهجویان روسی، مشکلات جمهوری‌های قفقاز و چچن باشد.

شهروندان افغان در فهرست متقاضیان پناهندگی سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ همواره در صدر بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 40

    […] سوریه شهروندان سوری در صدر فهرست پناهجویان جهان […]