ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعزام ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا به اوکراین

شورای دائم «سازمان امنیت و همکاری در اروپا» جمعه شب (۲۲ مارس / ۱ فروردین) موافقت خود را با اعزام ناظرانی به اوکراین اعلام کرد. روسیه نیز به‌تازگی موافقت خود را با استقرار چنین ناظرانی در اوکراین بیان کرد. قرار است مأموریت ناظران بین‌المللی نخست شش ماه ادامه یابد.

شورای دائم «سازمان امنیت و همکاری اروپا» جمعه شب (۲۱ مارس / ۱ فروردین) موافقت خود را با اعزام ناظرانی به اوکراین اعلام کرد. روسیه نیز نظر موافق خود را برای استقرار چنین ناظرانی در اوکراین ابراز کرده است.

یک سرباز اوکراینی در حال دیدبانی در حوالی کریمه

قرار است مأموریت ناظران بین‌المللی در اوکراین نخست شش ماه ادامه یابد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، به خبرگزاری «اینترفکس» گفت که در مورد اعزام  ناظران، میان روسیه و غرب «عملاً توافق وجود دارد».

به‌گزارش خبرگزاری «رویترز»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز گفته است که کشورش خواهان توسعه همکاری با اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکاست.

با وجود این، مسکو اعلام کرده که در صورت تحریم‌های بیشتر علیه روسیه به دلیل پیوستن کریمه به آن کشور در برابر اتحادیه اروپا و آمریکا واکنش متقابل نشان می‌دهد.

تا مدتی پیش و در خلال وضعیت بی‌ثبات اوکراین، روسیه با وجود خواست آمریکا و اتحادیه اروپا، مخالف اعزام ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا بود.

هدف از اعزام گروه ناظران آن سازمان، دربرگیرنده ۱۰۰ کارشناس برای چند منطقه اوکراین، از جمله گردآوری اطلاعات در باره وضع امنیت و حفاظت از اقلیت‌های آن کشور اعلام شده است. سازمان امنیت و همکاری اروپا ۵۷ عضو دارد.

از دید بعضی ناظران سیاسی، اکنون در مسأله اختلاف سران مسکو با اوکراین و کشورهای غربی بر سر پیوستن کریمه به روسیه، نخستین نشانه‌های تمایل به کاهش تنش میان طرف‌های اختلاف آشکار شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.