ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزايش ۱۴ درصدی مصرف بنزين در ایران

مصرف بنزين در روزهای پايانی سال ۹۲ در مقايسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۱۴ درصد افزايش داشت. دولت قصد دارد در سال ۹۳ واردات بنزين را سه برابر کند.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ايران اعلام کرد که مصرف بنزين کشور در ۲۸ اسفند ماه سال گذشته، ۹۸ ميليون و ۸۰۰ هزار ليتر بوده که در مقايسه با  روز مشابه سال ۹۱، حدود ۱۴ درصد افزايش پيدا کرده است.

در سالی که گذشت يک ميليارد و ۷۰۰ ميليون ليتر بنزين بيش‌ از سال ۹۱ در ایران مصرف شده است.

این میزان بنزين در آخرين روز سال گذشته توسط سه ميليون و ۹۱۰ هزار خودرو مورد استفاده قرار گرفته است.

همچنين ميانگين مصرف روزانه بنزين کشور در روزهای پايانی سال به ۶۹ ميليون ليتر رسيد.

به گزارش ايرنا، مصرف نفت و گاز نيز در ۲۸ اسفند ماه سال گذشته ۱۰۷ ميليون و ۳۰۰ هزار ليتر بوده که ميانگين مصرف ماهانه را به ۱۰۵ ميليون و ۸۰۰ هزار ليتر رسانده است. اين رقم به دليل آغاز مسافرت‌های نوروزی و سرما در برخی مناطق ایران، مصرف نفت و گاز را  تا حدود ۲ ميليون ليتر افزايش نشان می‌دهد.

در سالی که گذشت يک ميليارد و ۷۰۰ ميليون ليتر بنزين بيش‌ از سال ۹۱ در ایران مصرف شد.

رکورد مصرف بنزين ايران با ثبت مصرف بيش از ۹۸ ميليون ليتر در دوازدهم فروردين ماه سال ۱۳۹۲ شکسته شده بود

پیش از این خبرگزاری مهر گزارش داده بود که رکورد مصرف بنزين ايران از زمان ورود نخستين خودروی بنزين‌سوز به کشور (در دوران قاجاريه) تاکنون، با ثبت مصرف بيش از ۹۸ ميليون ليتر در روز دوازدهم فروردين ماه سال ۱۳۹۲ شکسته شده است.

 به گفته مصطفی کشکولی، مديرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، ايران از سال ۹۳ روزانه تا ۱۱ ميليون ليتر بنزين وارد می‌کند. اين ميزان بيش از سه برابر حجم کنونی واردات است.

این در حالی است که ايران به علت تحريم بین‌المللی در فروش نفت خود و تأمين ارز برای واردات کالا و سوخت دچار هنوز مشکل است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • human

    با توجه به آمار داده شده معلوم میشود درآمد دولت از محل فروش بنزین بدون سوبسید با فرض بنزین لیتری 600 تومان _700-100 =600 ؛ معادل روزانه 69 میلیون *600=44100 میلیون تومان و در نتیجه درآمد ماهانه دولت از محل برداشتن سوبسید بنزین به تنهایی معادل 44100 میلیون تومان *30=213000 میلیون تومان است و این تنها مربوط به بنزین میباشد در حالیکه دولت بجز سوبسید بنزین؛ سوبسید گاز؛ نفت کوره و گازوئیل و آب و برق و کالاهای اساسی مانند برنج؛گوشت و روغن و آرد و شکر را نیز برداشته است و این درآمد در کل بطور متوسط بالع بر 10 میلیون میلیارد تومان میشود! درحالیکه دولت تنها پرداخت یارانه را مانند پتک بر سر مردم میکوبد ولی 4000 میلیارد در مقابل 10 میلیون میلیارد نسبتی معادل 1 به 25000 دارد و این یعنی دولت حاضر نیست مردم حتی به اندازه سرسوزنی از ماجرای برداشته شدن سوبسیدها آگاه شوند و مدام در حال انحراف افکار عمومی است!!!