ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«تحکيم دوستی مردم ايران و آمريکا با لغو تحريم‌ها عليه دانشجويان ايرانی»

آلن اير، سخنگوی فارسی زبان

آلن اير، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمريکا، هدف اقدام وزارت خزانه‌داری اين کشور را در لغو تحريم‌ها عليه دانشجويان و دانشگاه‌های ايرانی  «تقويت پيوندهای تحصيلی بين دو کشور» اعلام کرد.

آلن اير، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمريکا

آلن اير به خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، گفت: «صدور اين مجوز توسط وزارت خزانه‌داری نشانه جديدی از تعهد دولت ما برای تحکيم پيوندهای دوستی و تحصيلی بين مردم آمريکا و مردم ايران است.»

وی افزود: «اين مجوز جديد، پيوندهای تحصيلی بين دو کشور را تقويت خواهد کرد و فرصت‌های جديدی را برای دانشجويان ايرانی فراهم خواهد کرد که به دنبال ادامه تحصيل در آمريکا هستند.»

به‌گفته اين ديپلمات آمريکايی «تقويت و تحکيم پيوندهای تحصيلی و فرهنگی، هم به نفع مردم آمريکا، هم به نفع مردم ايران است.»

بر اساس مجوز جديد وزارت خزانه‌داری ايالات متحده آمريکا، دانشگاه‌های آمريکايی می‌توانند به تبادل دانشجو با دانشگاه‌های ايرانی بپردازند.

بر اساس اين مجوز که  روز پنج‌شنبه ۲۰ مارس (۲۹ اسفندماه ۱۳۹۲) صادر شده، برخی از محدوديت‌ها برای دانشجويان و دانشگاه‌های ايرانی لغو شده است و دانشگاه‌های آمريکايی می‌توانند برخی خدمات آموزشی را به نهادها و افراد ايرانی ارائه کنند.

مؤسسه‌های مالی و اعتباری و صرافی‌های آمريکايی نيز از اين پس اجازه دارند برای تحصيل، تبادل دانشجو و ديگر خدمات آموزشی که بر اساس اطلاعيه وزارت خزانه‌داری ايالات متحده آمريکا مجاز اعلام شده‌اند، نقل و انتقال‌های مالی لازم را انجام دهند.

لغو بخشی از محدوديت‌ها عليه دانشجويان و مؤسسه‌های آموزش عالی و دانشگاهی ايرانی در آمريکا بخشی از توافق شش ماهه ژنو است که ايالات متحده آن را برعهده گرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.