ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«هشدار رئیس قوه قضائيه به وزیر خارجه در مورد هیأت‌های حقوق بشری خارجی»

یک عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ایران خبر داد که رئيس قوه قضائيه در مورد سفر هيأت‌های حقوق بشری به ایران به وزير امور خارجه هشدار داده است.

یک عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ایران خبر داد که رئيس قوه قضائيه در مورد سفر هيأت‌های حقوق بشری به ایران به وزير امور خارجه هشدار داده است.

دیدار هيأت پارلمانی اتحادیه اروپا با نسرین ستوده و جعفر پناهی در تهران

به‌گزارش خبرگزاری «فارس»، جواد کريمی قدوسی، نماينده مشهد و عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ایران با اشاره به تلاش اتحاديه اروپايی برای سفر نماينده حقوق بشر به ايران گفت آيت‌الله صادق لاریجانی، رئيس قوه قضائيه، به محمدجواد ظریف، وزير امور خارجه، هشدار داده است که «در صورت تکرار مسأله، قوه قضائيه به‌صورت مستقيم وارد عمل می‌شود.»

ماريچه اسخاکه، نماینده هلندی پارلمان اروپا، که همراه هيأتی از این پارلمان به‌تازگی از ایران دیدار کرد، گفته که حقوق بشر برای اتحاديه اروپا يک اولويت و پارلمان اروپا اميدوار است بتواند استاوروس لامبرينيديس، نماينده ويژه اتحاديه اروپا در امور حقوق بشر را به ايران اعزام کند.

جواد کريمی قدوسی با اشاره به سفر دو هیأت از اتحاديه اروپا به تهران و دیدار آن‌ها با مخالفان حکومت اين ديدارها «توهين به مردم ايران» خواند و گفت: «رئيس قوه قضائيه به صورت حضوری به آقای ظريف در رابطه با چنين سفرهايی هشدار داده‌اند و موضع خود را نيز به صورت آشکار بيان کردند.»

وی همچنین افزود: «در سفر هیأت پارلمانی ايران به اتحاديه اروپا نيز موضع نمايندگان کاملاً تهاجمی خواهد بود و موارد متعدد نقض حقوق بشر در غرب به‌صورت ويژه مطرح خواهد شد.»

جنجال‌های اخیر بر سر سفر هيأت‌های خارجی به ایران و دیدار آن‌ها با مخالفان حکومت نشان می‌دهند که حکومت ایران حساسیت بالايی نسبت افشای وضعیت حقوق بشر در ایران دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • kamal

    برادران لاریجانی از کاسه آش  - بیت و مصباح - هم داغتر شده اند!  بفکر عاقبتتان باشید.