ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش به بحران کریمه؛ طرح گسترش حضور ناتو در اروپای شرقی

آمریکا قصد دارد حضور نظامی «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی»، ناتو، را در شرق اروپا گسترش دهد. این تصمیم، واکنشی به اقدام روسیه در پیوست کریمه به خاک خود ارزیابی شده است.

آمریکا قصد دارد حضور نظامی «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی»، ناتو، را در شرق اروپا گسترش دهد. این تصمیم، واکنشی به اقدام روسیه در پیوست کریمه به خاک خود ارزیابی شده است. همزمان روسیه به استقرار نیروهای نظامی‌اش در مناطق مرزی با اوکراین ادامه می‌دهد.

پرچم ناتو بر فراز مقر اصلی این سازمان در بروکسل

خبرگزاری «رویترز» نوشت که روز چهارشنبه (۲۶ مارس / ۶ فروردین) باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در سفر اروپایی‌اش موافقت خود را با گسترش حضور نیروهای ناتو در اروپای شرقی اعلام کرده است.

بن رودز، جانشین مشاور امنیت ملی دولت آمریکا، به خبرنگاران گفت که اعضای اروپایی ناتو باید در گسترش حضور نظامی این سازمان در اروپای شرقی مشارکت داشته باشند.

بنا بر گزارش رسانه‌ها، این پیشنهاد، پاسخی به نگرانی‌های لهستان و کشورهای حوزه دریای بالتیک از الحاق کریمه به روسیه نیز به‌شمار می‌رود.

طبق اعلام کاخ سفید، حضور نظامی نیروهای ناتو نخست شامل استقرار نیروهای هوایی، زمینی و دریایی برای تمرین‌های نظامی خواهد بود. این موضوع روز چهارشنبه محور بحثی میان رئیس جمهوری آمریکا و آنرس فو راسموسن، دبیر کل ناتو، در بروکسل، پایتخت بلژیک بود.

قرار است هفته آینده نیز در این زمینه گفت‌وگوهای بیشتری میان وزیران امور خارجه کشورهای عضو ناتو صورت بگیرد.

اختلاف‌ها میان روسیه و آمریکا از زمانی بالا گرفت که مسکو پس از سرنگونی ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری اوکراین، کنترل منطقه خودمختار کریمه را رفته‌رفته به دست گرفت. سران مسکو الحاق رسمی این منطقه واقع در دریای سیاه را که در اختیار اوکراین بود، پس از برگزار شدن همه‌پرسی پیوست به خاک روسیه اعلام کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.