ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تهدید جیش‌العدل: یک مرزبان دیگر را ۱۳ فروردین می‌کشیم

 شبکه تلویزیونی «خبر» روز پنجشنبه

 شبکه تلویزیونی «خبر» روز پنجشنبه ۷ فروردین از تهدید تازه گروه «جیش‌العدل» گزارش داد. این گروه می‌گوید در صورت برآورده نشدن خواسته‌هایش، یکی دیگر از مرزبانان ربوده شده ایرانی را در روز ۱۳ فروردین خواهد کشت.

این گروه در روز سوم فروردین اعلام کرد که جمشید دانایی‌فر، یکی از پنج گروگان خود را کشته است. جیش العدل به نقل از «شبکه خبر» تاکید کرده که جسد دانایی‌فر را در قبال پس گرفتن جسد ۵۰ نفر از اعضای اعدام شده خود تحویل خواهد داد.

روز پنجشنبه و به موازات اعلام این خبر، قرار بود تجمعی در برابر سفارت پاکستان در تهران انجام شود که از سوی نیروی انتظامی اجازه برگزاری نیافت. رسانه‌های ایرانی می‌نویسند، گروهی از لباس شخصی‌ها قصد داشتند با این تجمع‌، به «کم کاری» دولت پاکستان در روند دستگیری ربایندگان مرزبانان ایرانی اعتراض کنند.

همزمان، تظاهراتی در مشهد در برابر کنسولگری پاکستان در اعتراض به کشتن مرزبان ایرانی انجام گرفت.

با اعلام خبر کشته شدن جمشید دانایی‌فر، وزارت خارجه ایران در روز چهارشنبه ششم فروردین سفیر پاکستان را احضار کرد. حسن روحانی نیز در گفت‌وگوی تلفنی با نواز شریف، نخست وزیر پاکستان خواستار دستگیری ربایندگان مرزبانان ایرانی و آزادی این سربازان شد.

اما دولت  به‌ویژه از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی، متهم به کم‌کاری و بی‌تدبیری در موضوع مرزبانان شده است. سکوت سپاه پاسداران در قبال جیش‌العدل و تحرکات آن نیز از نگاه بعضی ناظران سیاسی پرسش‌‌برانگیز است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.