ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حق رأی هست، اما صندوق رأی نیست

دو تن از فعالان زن افغان مقیم هلند در مصاحبه‌‌ای در باره امکان مشارکت افغان‌های مهاجر در انتخابات ریاست جمهوری آن کشور به سوال‌ها و انتقاد‌های زرقا یفتلی، رئیس اجرایی نهاد تحقیقاتی حقوق زنان و اطفال کابل پاسخ می‌دهند.

چند روز دیگر ، ۱۶ فروردین، سومین انتخابات نوبتی ریاست جمهوری افغانستان  در حالی برگزار خواهد شد که همچنان صدها هزار نفر از شهروندان افغانستان که در خارج  کشور به سر می برند، به صندوق‌های رأی دسترسی ندارند.

از چپ به راست: زرقا یفتلی، فعال در زمینه حقوق زنان در کابل ـ نکهت دستگیرزاده، شاعر ـ ناهید علومی، دبیر مسئول اتحادیه انجمن‌های افغان‌ها در هلند

تلاش و اعتراض‌های فعالان اجتماعی و چهره‌های افغان مقیم اروپا و آمریکا  تا به حال به نتیجه عملی نرسیده و آن‌ها همچنان هیچ‌گونه پاسخی از جانب دولت افغانستان در این مورد دریافت نکرده‌اند. در این زمینه تنها گفته شده که دولت افغانستان توانایی تأمین امنیت و شرایط مناسب برای ایجاد مراکز رأی‌گیری در خارج از افغانستان را ندارد.

آیا این بدان معنا است که مهاجران افغان در ساختن آینده افغانستان سهیم نخواهند بود؟ آیا چنین انتخاباتی را می شود پایه دموکراسی خواند؟ آیا مهاجران افغانستانی تلاش‌هایی کرده‌اند که از حق شهروندی خود، که رأی دادن یکی از مهمترین آنهاست استفاده کنند؟

در همین زمینه مجموعه گفت‌وگوهایی انجام داده‌ایم با چند تن از فعالان و کارشناسان افغانستانی مقیم اروپا که در این برنامه، مصاحبه با دو تن از فعالان زن افغان مقیم هلند را خواهید شنید که به سوال‌ها و انتقاد‌های زرقا یفتلی، رئیس اجرایی نهاد تحقیقاتی حقوق زنان و اطفال در کابل پاسخ می دهند: نکهت دستگیرزاده، شاعر افغان مقیم هلند و ناهید علومی، دبیر مسئول اتحادیه انجمن‌های افغان‌ها در هلند و مدیر مسئول فصلنامه «بانو».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Jamil

    حتما مثل ایران صندوقها قبلا پرشده. بسج برایشان میاورد!؟