ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يانوکوويچ خواهان همه‌پرسی در هر منطقه اوکراین شد

رئیس‌جمهور برکنارشده اوکراین از مردم این کشور خواست به جای برگزاری انتخابات زودهنگام درخواست همه‌پرسی در هر منطقه داخلی اوکراین را مطرح کنند.

ويکتور يانوکوويچ رئيس‌جمهور برکنارشده اوکراین خواهان برگزاری همه‌پرسی در هر بخش «داخل اوکراین» شد.

ویکتور يانوکوويچ، رئیس‌جمهور برکنارشده اوکراین

به‌گزارش خبرگزاری روسی ايتارـ تاس، ويکتور يانوکوويچ گفت: «به عنوان رئيس‌جمهوری که با فکر و روح‌اش با شماست، از تمام شهروندان اوکراین می‌خواهم: تسلیم دروغگویان نشوید و همه پرسی در هر منطقه داخلی اوکراین را بخواهید.»

يانوکوويچ افزود: «تنها رفراندوم در سراسر اوکراین، و نه انتخابات زودهنگام، خواهد توانست اوضاع سیاسی را ثبات بخشد و حاکمیت و تمامیت اوکراین را حفظ کند.»

پارلمان اوکراین ۲۲ فوریه ویکتور يانوکوويچ ۶۳ ساله را برکنار کرد. وی از آن زمان به روسیه رفت و گفته می‌شود در اطراف مسکو به‌سر می‌برد.

يانوکوويچ این سخنان را پس از همه‌پرسی کریمه و پيوستن این منطقه به روسیه بیان کرده است.

او همچنین خواست تا نامش از «حزب مناطق» که او رهبرش بوده، برداشته شود. نمایندگان این حزب روز شنبه به‌منظور تعیین استراتژی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۵ مه نشستی داشته باشند.

«حزب مناطق» اعلام کرده است که به‌طور کامل تغییر کرده و در نظر دارد در انتخابات شرکت کند.

مجمع عمومی سازمان ملل علیه روسیه

از سوی دیگر، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه هفتم فروردين‌ماه (۲۷ مارس) در قطعنامه‌ای خواستار احترام به تماميت ارضی اوکراين شد و پیوست کريمه به خاک روسيه را غيرقانونی اعلام کرد.

این قطعنامه توسط اوکراين، آلمان، لهستان، کانادا، کوستاريکا و ليتوانی تهیه شده بود و با ۱۰۰ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۵۸ رأی ممتنع به تصويب رسيد.

در این قطعنامه همه‌پرسی کريمه و پیوست آن به خاک روسيه «غيرقانونی» اعلام شده و از مقام‌های روسیه و اوکراین خواسته شده که اختلاف‌های خود را بر سر ميز مذاکره حل کنند.

وزارت امور خارجه روسيه نیز روز جمعه هشتم فروردین‌ماه (۲۸ مارس) با انتشار بيانيه‌ای قطعنامه سازمان ملل را «ابتکاری غيرسازنده» دانست و گفت این قطعنامه بحران در اوکراین را «پيچيده‌تر» می‌کند.

در بيانيه وزارت امور خارجه روسيه آمده است: «غرب در بحران اوکراين از تمام توانمندی‌های تبليغاتی به‌جا مانده از دوران جنگ سرد استفاده می‌کند تا بحران داخلی شديد در اوکراين را دگرگون جلوه دهد و روسيه را مسئول تشديد تنش‌ها در اين کشور معرفی سازد.»

اعتراض راست‌گرایان افراطی در مقابل پارلمان اوکراین

در اوکراین جریان راست افراطی «رایت سکتور» علیه آرسن آواکوف، وزير کشور اوکراین دست به اعتراض زد.

این گروه که به‌تازگی حزب خود را تأسیس کرده‌، در مقابل پارلمان اوکراین دست به تظاهرات اعتراضی آرام زد.

الکساندر موزیچکو، از رهبران «رایت سکتور»، روز دوشنبه چهارم فروردین‌ماه (۲۴ مارس) در درگیری با پلیس کشته شد.

آندری بوندارنکو، سخنگوی این گروه با بیان این‌که «وزير کشور کنترلی بر زيردستان خود ندارد» به رادیو آزادی گفت: «این تظاهرات نه علیه کشور است و نه علیه پارلمان.»

«رایت سکتور» مقام‌های دولت اوکراین را متهم می‌سازد که الکساندر موزیچکو را با برنامه‌ريزی قبلی کشته‌اند اما وزارت کشور اوکراین گفته است موزیچکو به روی پلیس آتش گشوده و سپس هدف شلیک مأموران قرار گرفته است.

آرسن آواکوف، وزير کشور اوکراین نيز در صفحه فيس‌بوک خود گفته است تمام مدارک و فيلم‌های موجود در رابطه با این رویداد را منتشر خواهد کرد تا «همه بدانند چه کسی قهرمان است و چه کسی راهزن.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.