ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استقرار یگان‌های سپاه در مرز سراوان

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران می‌گوید یگان‌های سپاه از ده روز قبل و به تصمیم شورای عالی امنیت ملی در مرز سراوان حضور دارند.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران می‌گوید یگان‌های سپاه از ده روز قبل و به تصمیم شورای عالی امنیت ملی در مرز سراوان حضور دارند.

ran Soldiers Saravan

رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران می‌گوید ۳۰۰  کیلومتر از مرز سراوان، در استان سیستان و بلوچستان، تحویل سپاه شده و یگان‌های سپاه در این بخش مستقر شده‌اند. شریف با اشاره به گروگان‌گیری مرزبانان ایرانی تاکید کرده است: «در وهله اول تلاش می‌شود که از تکرار این موارد به طور جدی جلوگیری شود و گروهک‌های معاند به صورت جدی تنبیه شوند.»

خبرگزاری‌ "ایرنا" روز شنبه ۹ فروردین از قول شریف نوشته‌ که این تصمیم را شورای عالی امنیت ملی و به قصد تأمین «امنیت پایدار» گرفته است.

به این ترتیب و بر اساس سخنان شریف، سپاه قبل از سال جدید خورشیدی در مرز سراوان مستقر بوده و این در حالی است که سخنگوی «جیش‌العدل»، مدعی شده که مرزبانان ایرانی داخل خاک ایران نگه‌داری می‌شوند. خبر کشته شدن جمشید دانایی‌فر در روز سوم فروردین اعلام شد.

اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، پیش از این گفته بود که هنوز هیچ سندی دال بر شهادت یکی از مرزبان‌ها در اختیار نداریم. خبرگزاری ایسنا، روز شنبه ۹ فروردین از قول احمدی‌مقدم و در خصوص خبر کشته شدن جمشید دانایی‌فر نوشت: «امیدواریم این تنها یک بلوف و یا یک خبر باشد چرا که تاکنون هیچ فیلم یا تصویری از شهادت یا جسد او منتشر نشده است.»

رمضان شریف در واکنش به سخنان احمدی‌مقدم گفته است: «آن چیزی که فرمانده نیروی انتظامی گفتند، براساس مبنای اطلاعاتی‌شان است.»

رمضان شریف هم‌چنین عنوان کرده که سپاه در ساعات اولیه گروگان‌گیری مرزبان‌ها، اقدامات لازم را برای اشراف کلی به موضوع انجام داد: «سپاه تلاش ویژه‌ای کرد که با شناسایی آن محل قبل از انتقال مرزبانان به عمق پاکستان اقدامی صورت بگیرد که به دلایلی انجام نشد و آنها را به داخل مرز پاکستان انتقال دادند و به دلیل عدم اشرافی که پاکستانی‌ها به مرزشان داشتند، این مسأله اتفاق افتاد.»

مسئول روابط عمومی سپاه نگفته که چه دلایلی موجب انتقال مرزبان‌ها به پاکستان شد و چرا خبر استقرار یگان‌های سپاه ۱۰ روز بعد اعلام می‌شود.

رمضان شریف تاکید کرده که فیلم منتشر شده از نحوه ربایش مرزبانان ایرانی از سوی نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و اطلاعات قرارگاه قدس بررسی شده و مستند بودن آن تایید نمی‌شود.

شریف در مورد تهدید «جیش‌العدل» به کشتن یک مرزبان دیگر در ۱۳ فروردین نیز به این گفته اکتفا کرده که «با این اقدام با احساسات ۷۰ میلیون ایرانی بازی می‌کنند.»

او ابراز امیدواری کرده که با اقدام قاطعی که انجام می‌شود این گروهک‌ها تنبیه شوند، اما توضیح نداده که قرار است چه اقدام قاطعی انجام شود.

خبر استقرار یگان‌های سپاه در مرز سراوان یک روز پس از اعلام  واگذاری تأمین امنیت این نوار مرزی به سپاه منتشر می‌شود. رسانه‌های ایرانی روز جمعه ۸ فروردین نوشتند که محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران از قرارگاه قدس در نوار مرزی ایران و پاکستان دیدار کرده تا از آمادگی نیروهای آن برای اجرای ماموریت مرزبانی مطلع شود.

سپاه در فاصله گروگان‌گیری مرزبانان در ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ تا  ۳ فروردین ۱۳۹۳ که خبر کشته شدن جمشید دانایی‌فر منتشر شد، موضعی در باره گروه «جیش‌العدل» نگرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • omid

    لعنت خدا به اسمال گدا فرمانه ناجا که به جای تقویت مرز ومرزبان مرز رادو دستی داد دست تروریست های سپاه مطمئن باشید که چون تروریست های سپاه و جند الله با هم برادرند مشکلی برای شورای امنیت ملی پیش نمی اید

  • neda

    سپاه پاسداران که مسئول کنترل مرز ها هستند انحصار قاچاق مشروب را در دست دارند و از این تجارت سالانه ۱۲ میلیارد دلار درآمد دارند. محسن سازگارا، مشاور سابق نخست وزیر و از بنیانگذاران سپاه که اکنون در خارج از ایران فعالیت می کند، می گوید: "سپاه مانند یک شرکت سرمایه گذاری است که شرکت ها و امپراطوری تجاری بزرگی دارد. آنها قاچاق مشروبات دست دارند."

  • sina

    باید منتظر کشتار جمعی بلوچها بود؟