ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفت گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا با سفر نماینده ایران در سازمان ملل

چندین نماینده کنگره آمریکا روز

چندین نماینده کنگره آمریکا روز دوشنبه، يکم آوریل، در نامه‌ای از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آن کشور خواستند تا مانع از سفر حمید ابوطالبی، سفیر جدید ایران در سازمان ملل به آمریکا شود.

به‌گزارش رویترز، رابرت منندز، رئیس کمیسیون روابط خارجی سنای آمریکا، گفت: «لازم است که بحث جدی‌ای در مورد این‌که وزارت خارجه به وی (حمید ابوطالبی) ویزا خواهد داد يا نه، صورت گیرد.»

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، حمید ابوطالبی، سفیر پیشین ایران در ایتالیا، بلژیک و استرالیا را به‌عنوان سفیر دائم ایران در سازمان ملل تعیین کرده است.

وی پيش از آن در شهریورماه از سوی روحانی به سمت معاونت سیاسی دفتر ریاست‌جمهوری برگزیده شد و هم‌زمان ریاست بخش آسیا را در مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام بر عهده گرفت.

با این حال بسیاری از منابع گفته‌اند که ابوطالبی در جریان گروگان‌گیری سفارت آمریکا در سال ۱۹۷۹ عضو «دانشجویان پیرو خط امام» بوده و در این ماجرا دست داشته است. گروگان‌گیری در سفارت آمریکا يک سال به‌طول انجامید و نقش مهمی در تیرگی بیشتر روابط ایران و آمریکا داشت.

سناتور جان مک‌کین، نماینده آریزونا که از مخالفان سیاست خارجی اوباما است، در این‌باره گفت: «ما نباید این موضوع را قبول کنیم. ما باید در صورت لزوم قوانین‌مان را برای جلوگیری از ورود کسانی که مرتکب چنین رفتاری شده‌اند تغییر دهیم.»

تِد کروز، نماینده جمهوری‌خواه از تگزاس نیز لایحه‌ پیشنهادی خود را ارائه داد که بر پایه آن «هر کس که مرتکب اعمال جنگی علیه ایالات متحده شده» نباید به خاک این کشور وارد شود. وی اقدام ایران را نیز «توهین‌آمیز» و «تحقیرآمیز» خواند.

در کنگره آمریکا مخالفان ورود حمید ابوطالبی به خاک این کشور کسانی هستند که با بهتر شدن روابط آمریکا و ایران نیز مخالفند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    وقتی وزیر شان بازجو و شکنجه گر و دادستان اعدامها بوده اند٬ نماینده اشان  هم گروگانگیر میشود؟!

  • sina

    سفیر جدید ایران !!  خیر بنویسید نماینده حکومت طرفدار گروگانگیری و ترور مخالفان و......