ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رمان تازه‌ای از زکریا هاشمی منتشر شد

رمان تازه‌ای از زکریا هاشمی، نویسنده و فیلمساز نام‌آشنای ایرانی که با رمان «طوطی» به شهرت رسید، به تازگی انتشار یافت. این کتاب «کاغذهای رنگی مچاله شده» نام دارد.

رمان تازه‌ای از زکریا هاشمی، نویسنده و فیلمساز نام‌آشنای ایرانی که با رمان «طوطی» به شهرت رسید، به‌تازگی انتشار یافته است. این کتاب «کاغذهای رنگی مچاله شده» نام دارد.

«کاغذهای رنگی مچاله شده»، به عنوان نخستین رمان از مجموعه آثار زکریا هاشمی، توسط باشگاه ادبیات و خانه هنر و ادبیات در گوتنبرگ در کشور سوئد منتشر شده است.

باشگاه ادبیات و خانه هنر و ادبیات گوتنبرگ وعده داده است که به‌زودی رمان‌های «طوطی»، «آخرین اعدام» و «چشم باز و گوش باز» از زکریا هاشمی را هم منتشر کند. افزون بر این، خاطرات چهار دهه حضور زکریا هاشمی در سینمای ایران نیز با عنوان «من و دوربین» توسط این ناشر در این مجموعه منتشر خواهد شد.

زکریا هاشمی رمان «کاغذهای رنگی مچاله شده» را در سال ١٣۴١ نوشت و در سال ١٣۵٠ فیلم «سه‌قاپ» را بر اساس آن ساخت و به نمایش درآورد. این فیلم در جشنواره سینمایی «سپاس» در سال‌های پیش از انقلاب، جوایز بهترین بازیگر مرد نقش اول، بهترین فیلمنامه و دیپلم بهترین فیلم سال از طرف منتقدین سینمایی ایران را به‌دست آورد.

حسن عابدینی، پژوهشگر ادبیات داستانی ایران، درباره شیوه داستان‌نویسی زکریا هاشمی می‌نویسد: «موفقیت عمده هاشمی در حادثه‌پردازی‌های اوست. او می‌تواند در صحنه‌های دعوا به شکلی تازه روابط نادرست اجتماعی را تجسم بخشد و در زیر لایه پرتحرک حوادث، منظری از موقعیت ناامن انسان‌ها در جامعه‌ای منحط را به نمایش بگذارد.»

زکریا هاشمی، در گفت گو با «رادیو زمانه» درباره شیوه داستان‌نویسی‌اش می‌گوید: «من "چشم باز و گوش باز" را به حالت گزارشی نوشته‌ام. اما در عین حال رمان است. تقریباً می‌شود گفت که نوعی خاطره‌نویسی است که به رمان هم نزدیک است. سعی کرده‌ام خواننده خسته نشود و با آن پیش برود. تمام سعی من در نوشته‌هایم بر این اساس است و تا آنجایی هم که امکان دارد، سعی کرده‌ام واقعی باشد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.