ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گابریل گارسیا مارکز در بیمارستان بستری شد

گابریل گارسیا مارکز، یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین نویسندگان جهان و برنده نوبل ادبی در بیمارستانی در مکزیکوسیتی، پایتخت مکزیک بستری شد.

گابریل گارسیا مارکز، یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین نویسندگان جهان و برنده نوبل ادبی در بیمارستانی در مکزیکوسیتی، پایتخت مکزیک، بستری شد.

گابریل گارسیا مارکز، نویسنده نا اشنای کلمبیایی در سال ۲۰۱۱

به گزارش خبرگزاری آلمان و بر اساس گزارش‌هایی که در رسانه‌های محلی در مکزیک انتشار یافته، گابریل گارسیا مارکز، نویسنده ۸۷ ساله کلمبیایی و برنده نوبل ادبی در سال ۱۹۸۲ به دلیل بیماری مجاری تنفسی و مجاری ادرار در بیمارستانی در مکزیکوسیتی بستری شده است.

رسانه‌های مکزیک به نقل از مرسدس بارچا، همسر گارسیا مارکز گزارش داده‌اند که حال عمومی مارکز وخیم نیست، اما به درمان در بیمارستان نیاز دارد.

نویسنده رمان‌های «صد سال تنهایی» و «عشق در سال‌های وبا» از ۴۰ سال پیش تاکنون در مکزیکوسیتی زندگی می‌کند. او در سال‌های گذشته در محافل و مجامع ظاهر نشده است. خایمه گارسیا مارکز، برادر این نویسنده نام‌آشنای کلمبیایی، در ژوئیه ۲۰۱۲ به روزنامه «ال تیمپو» اطلاع داده بود که گارسیا مارکز به بیماری آلزایمر مبتلا است.

آخرین بار، در اوایل ماه مارس سال جاری، گارسیا مارکز به مناسبت زادروز خود روی بالکن خانه‌اش در مکزیکوسیتی، مقابل خبرنگاران ظاهر شد، اما نتواست سخن بگوید. خبرنگاران به افتخار او و به مناسبت زادروزش برای «گابوی بزرگ» ادبیات داستانی جهان آواز خواندند.

گابریل گارسیا مارکز که هوادارانش به او «گابوی بزرگ» می‌گویند، ابداع‌کننده شیوه «رئالیسم جادویی» در داستان‌نویسی جهان است و میلیون‌ها نسخه از آثار او در سراسر جهان همچنان به فروش می‌رود.

بهمن فرزانه، «صد سال تنهایی» شناخته‌شده‌ترین رمان  وی را به فارسی ترجمه کرده است. ترجمه او از «صد سال تنهایی» را انتشارات امیرکبیر منتشر کرد و این کتاب تا سال ۱۳۵۷ چهار بار تجدید چاپ شد. با وجود ناآرامی‌هایی که انقلاب در جامعه به وجود آورد، ترجمه فرزانه از «صد سال تنهایی» ادبیات معاصر ایران را تحت تأثیر قرار داد و عده‌ای از نویسندگان ایرانی را با سبک «رئالیسم جادوئی» آشنا کرد.

بهمن فرزانه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ در ۷۵ سالگی در تهران درگذشت.

یکی از آرزوهای بهمن فرزانه این بود که بتواند با گابریل گارسیا مارکز دیدار کند. اما هرگز این دیدار، جز یک لحظه گذرا دست نداد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.