ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد مقام نزديک به مذاکرات هسته‌ای از امام جمعه تهران

يک مقام نزديک به تيم

يک مقام نزديک به تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای در واکنش به سخنان آيت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، امام جمعه تهران، درباره توافق ژنو گفت: «چنانچه هر يک از مقامات کشور ابهامی درخصوص توافق ژنو داشته باشند، قبل از طرح آن در تريبون‌های رسمی می‌توانند از تيم مذاکره‌کننده که همواره آماده پاسخ‌گويی است، سوال کنند.»

موحدی کرمانی ۸۴ ساله تا سال ۱۳۸۴ نماینده رهبر ایران در سپاه پاسداران بود

موحدی کرمانی در  نماز جمعه اين هفته تهران گفته بود: «من يک جمله در اين توافق‌نامه ديدم که شايسته است وزارت خارجه و هيات ايرانی روی اين جمله دقت کنند، اين جمله انگليسی است که ترجمه آن يعنی تا در مورد همه چيز توافق نشود، در خصوص هيچ چيز توافق نمی شود.»

موحدی کرمانی  ۸۴ ساله، در گذشته، نماینده مردم کرمان در مجلس اول شورای اسلامی بوده است. وی همچنین از مؤسسان «جامعه روحانیت مبارز تهران» به شمار می‌آید.

منبعی که از او به عنوان «مقام نزديک به تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای» ياد شده و نامش فاش نشده، در واکنش به اين سخنان به خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، گفته است: «اين يک بند معمولی و استاندارد در تمامی مذاکرات پيچيده‌ای است که موضوعات مختلفی در دستور کار آن‌ها قرار دارد.»

به گفته وی «معنی و مفهوم اين بند هم اين است که هرآنچه طرفين در طول مذاکره توافق می‌کنند هيچ تعهدی برای آن‌ها ايجاد نمی‌کند تا زمانی که مذاکرات به اتمام برسد و در مورد همه چيز توافق نهايی به دست آيد.»

اين منبع افزود: «به عنوان مثال تعهداتی که ايران در گام اول پذيرفته است منوط به کسب توافق در گام نهايی می‌باشد وگرنه متوقف خواهد شد و با توجه به اصل همه يا هيچ، طرف مقابل نمی‌تواند خواستار تداوم تعهدات ايران شود.»

به گفته مقام نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای، اينگونه انتقادات غالبا از سوی جبهه پايداری طرح می‌شود

گزارش ايرنا می‌افزايد: «در طول ماه های اخير محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه که مسئوليت رياست و هدايت مذاکرات با ١+ ٥ را عهده‌دار است و همکاران وی که اعضای تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای را تشکيل می‌دهند، همواره مورد آماج تندترين انتقادها به ويژه در مورد توافق ژنو قرار گرفته‌اند؛ انتقاداتی که حتی مرز نقد را درنورديده و جنبه تخريب به خود گرفته‌اند.»

به‌نوشته همین خبرگزاری «اين انتقادات غالبا از سوی اعضای تفکری سياسی با عنوان جبهه پايداری در محافل سياسی مختلف به ويژه مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود.»

پيش از اين محمد تقی مصباح يزدی نيز يک‌شنبه ۱۱ اسفند، در ديدار با عباس عراقچی، معاون وزير امور خارجه، عملکرد تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای را «سؤال‌برانگيز» خوانده بود و «پديدآمدن سوءظن و کم‌اعتمادی نسبت به دولت جديد» را از پيامدهای اين عملکرد «سؤال‌برانگيز»  دانست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    این فسیلهای تهی مغز باید شرشان را از سر مردم ایران کم کنند و به درک واصل شوند . آن عراقی( نقدی ) بی سر و پا و بدون اصل و نصب هم اظهار نظر کرده است که امروز موجی از انتقادات در مورد سخنان بدون مسئولیتش آغاز شده .

  • farid

    بمب ساختن و بگیر و ببند و خفقان عواقب دارد.  نمیتوان برای همیشه دنیا را فریب داد.

  • Majid

    این آقایان و بزرگواران اگر به عدل الهی ذره ای ایمان داشتند بجای اعمال و گفتار نمایشیشان شاید به یاد میاوردند بی اعتنایی کاملشان را به تحریمهای اقتصادی شدید ۱۱ ساله عراق در زمان صدام حسین را که در جریان آن نیم میلیون کودک و نوزاد بیگناه در اثر نبودن دارو و شیر خشک و غیره تلف شدند. و این سروران چه کردند برای کمک به آن همسایگان مسلمان؟ هیچی. و بعد که آن کشور اشغال شد چه کردند؟  هیچی.تماشا کردند و شادمانی که راه سفر به کربلا بالاخره باز شد!!!  غافل از اینکه خداوند راهی دیگر را برایشان باز نموده که امروز نتیجه اش  را یواش یواش داریم مشاهده مینماییم. بیدار شویم شاید.