ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تظاهرات هزاران بحرینی پیش از مسابقات فرمول یک

گروه‌های فعال مخالف دولت پس از تظاهرات مسالمت‌آميز در خارج از منامه پايتخت اين کشور، با پرتاب بمب بنزينی و مسدود کردن جاده‌ها توسط لاستيک ماشين با پليس درگير شدند.

هزاران شهروند بحرينی جمعه چهارم آوریل، در مخالفت با  مسابقه اتومبيل‌رانی «فرمول يک» که آخر اين هفته برگزار می‌شود، تظاهرات کردند.

بيش از سه سال است که در پی قيام اکثریت شيعه بحرین، این کشور شاهد ناآرامی‌هایی بوده است

شاهدان عينی به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفته‌اند که معترضان روز جمعه ۴ آوريل، با در دست داشتن پلاکارد و شعارهايی عليه دولت و مسابقه فرمول يک، که هرساله بزرگترين رويداد بين‌المللی اين جزيره کوچک پادشاهی است،‌ به خيابان آمدند.

يکشنبه پيش تمرينات این مسابقه معروف اتومبیل‌رانی با تدابير شديد امنيتی انجام شد.

فعالان مخالف دولت به دنبال تظاهرات مسالمت‌آميز در خارج از منامه پايتخت اين کشور، با پرتاب بمب بنزينی و مسدود کردن جاده‌ها توسط لاستيک ماشين با پليس درگير شدند.

مسابقه فرمول يک،بزرگترين رويداد بين‌المللی اين جزيره کوچک پادشاهی است

اين کشور بيش از سه سال است که در پی قيام شيعيان، شاهد ناآرامی است.

شيعيان بحرين خواستار اصلاحات و آزادی‌های سياسی بيشتر در حکومت سلطنتی و سنی اين کشور هستند.

پیش از این اکثريت شيعه آن خواستار دولتی انتخابی شده بودند. با اين حال اقليت سنی حاکم در بحرين تظاهرات تحت رهبری گروه «الوفاق»، بزرگترين ائتلاف مخالفان را با عنوان جنبشی فرقه‌ای که به خشونت می‌انجامد، ممنوع اعلام کرده بود.

بسیاری جنبش اعتراضی در بحرین را ادامه قیام‌های موسوم به "بهار عربی" می‌دانستند

طی ناآرامی‌های بحرین حکومت این کشور، ايران را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرده بود، اما مخالفان و دولت ايران اين اتهامات را رد می‌کنند.

سال گذشته نيز در آستانه برگزاری مسابقه اتوموبيل‌رانی فرمول يک در بحرين، پايتخت اين کشور شاهد اعتراضات گسترده‌ای بود. در آن زمان وزارت امورخارجه بریتانیا مصرانه از هواداران این رشته ورزشی خواست تا از مسابقات اتوموبیل‌رانی بحرین اجتناب کنند.

همزمان بحرین با استقبال از گزارشگران ورزشی از صدور ویزا برای خبرنگاران دیگر خودداری کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.