ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«راهبرد جمهوری اسلامی در مقابله با پارلمان اروپا»

مجلس شورای اسلامی در واکنش

مجلس شورای اسلامی در واکنش به قطعنامه پارلمان اروپا در مورد آينده روابط با ايران، دو فوريت طرحی را تصويب کرد که  روز سه‌شنبه ۱۹ فرودين در صحن مجلس بررسی خواهد شد.

پارلمان اروپا تاکنون ۶۰ قطعنامه عليه ايران تصویب کرده است

به گزارش خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، خانه ملت،، مجلس با طرح تک ماده‌ای و هشت بندی‌ای دولت را موظف می‌سازد در رابطه با کشورهای اروپايی که به  اين قطعنامه رأی مثبت داده‌اند تجديد نظر کنند. بر اين اساس هيچ مقام و هيئت اروپايی نمی‌تواند بدون گرفتن مجوز از دولت جمهوری اسلامی ايران با افراد حقيقی و حقوقی ايرانی در ايران ملاقات و ديدار داشته باشد.

همچنين علی لاريجانی، رئيس مجلس شورای اسلامی، شنبه ۱۶ فروردين در ديدار نوروزی با مديران و کارکنان مجلس، قطعنامه اخير اتحاديه اروپا را «سخيف» و «نسنجيده» خوانده است.

با اين حال محمدرضا تابش نماينده مردم اردکان در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ايران، ايرنا، گفت: «در مورد اين طرح جو شتاب زده ای ايجاد شده است». او ادامه داد که پارلمان اروپا تاکنون ۶۰ قطعنامه عليه ايران داده و نمايندگان عکس العمل نشان ندادند، اما موضوع اخير را «غليظ کردند». تابش اين برخورد‌ها را تصفيه حساب جناحی و سياسی دانسته است.

در همين رابطه محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه ايران، که به دعوت کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس به آنجا رفته بود، گفته دولت اجازه نخواهد داد هيچ هيات پارلمانی از اروپا با شروطی که در قطعنامه اخير پارلمان اروپا آمده است، به ايران سفر کنند.

او همچنين درباره طرح انگشت‌نگاری از اتباع کشورهايی که از اتباع ايرانی انگشت‌نگاری می‌کنند، تاکيد کرد که وزارت خارجه هيچ مشکلی با اين موضوع ندارد، به شرط اينکه بودجه کافی و معين برای استفاده از ابزارهای مدرن و ايجاد يک سامانه کارآمد و روزآمد نيز تصويب شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    حکومت  اسلامی با آزاد کردن چند زندانی و اجازه دیدار چند گروه اروپأیی از ایران، خیال فریب جهان را داشتند، و پادوهای رژیم هم در خارج شروع به نوشتن مقالات درنشریات که وضع بهتر شده با آمدن شیخ جدید.غافل از اینکه ماهیت این رژیم تغییر نا‌ پذیر است.اینها از نماینده حقوق بشر وحشت دارند.چون او مدارکی از کشتار،شکنجه،تجاوزو زندان و حصر افراد بیگناه در دست دارد، که انکار نا‌ پذیر است.

  • neda

    بمب و موشک ساختن و بگیر و ببند و خفقان و اعدا م و سنگسار و شکنجه و دروغ و هزینه کردن در سوریه و عراق و غزه و بولیوی و بحرین و لبنان و... از جیب مردم ایران و ارسال نفت و گازارزان به روسیه و چین و هندو .ترکیه ودر ازای اجناس بنجل ..عواقب دارد. نمیتوان برای همیشه مردم ایران و دنیا را فریب داد.

  • sina

    کسانیکه هزاران نفررا بعلت یک اعتراض یا انتقاد یا گذاشتن کامنت در وب سایت یا پیاده روی ویا گرفتن پلاکاردو عکس گرفتن از زندان اوین ویا داشتن مذهب و دین ویا و ابستگی به فرقه دیگرو نوشتن مقاله و سرودن شعرویا وکالت یک زندانی سیاسی زندانی ویا سخن رانی دستگیرو شکنجه و کشتار کرده اندباید جوابگوی اعمال خود باشند و مورد بازجویی و محاکمه قرارگیرند

  • بابک

    1. این واکنشها همان معنا و انگیزه ای را دارد که آقای تابش گفتند. لاریجانی هم مانند دیگر برادرانش .... ، حرفها و موضع گیری هایش ارزشی ندارد گرچه پیامدهای منفی دارد. 2. جمهوری اسلامی با مردم ایران جوری رفتار کرده و میکند که همیشه از سوی خود ملت ایران در معرض خطر است. دیگران هم سو استفاده میکنند. بعد، بجای اصلاح رفتار خود به دیگران بد و بیراه میگویند و رفتار هایی می کنند که کارها بدتر میشود. 3 . توهین ها و بدیهای جمهوری اسلامی به ملت ایران کم بود که برخی از دولتهای غربی هم در کنار این حکومت به ستیز با مردم ایران برخواسته اند. نمونه اش بدرفتار و حق کشی در جریان ویزا دادن ( یا ندادن ) است. این دولتها یا اطلاعات ندارند که نادانند، یا اطلاعات دارند که مردم گرفتار چه حکومتگرانی هستند ، که در آن صورت خود نیز همکار جمهوری اسلامی در نبرد با مردم ایران هستند. این نیز از خاطره مردم این محو نخواهد شد. روزگار همیشه این گونه نمی ماند

  • بهنام

    به این کارها میگویند چی ؟ میگویند دست و پا زدنهای بیفایده . یعنی این نمایندگان که از خود هیچ شعور و اراده ای ندارند ، مثلآ میخواهند مقابله به مثل کنند ، اما بدانند با این دست و پا زدنهای بی فایده نمیتوان صورت مسئله را پاک کرد .