ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سرعت علیه زمان برای یافتن جعبه سیاه هواپیمای مالزیایی

کشتی‌های چينی مجهز به ردياب در جنوب اقيانوس هند، سيگنال‌های صوتی زودگذری را از عمق دريا دريافت کرده‌اند که گمان می‌رود از جعبه سياه هواپيمای گمشده مالزيايی باشد.

کشتی‌های چينی مجهز به ردياب در جنوب اقيانوس هند، سيگنال‌های صوتی زودگذری را از عمق دريا دريافت کرده‌اند که گمان می‌رود از جعبه سياه هواپيمای گمشده مالزيايی باشد.

با توجه به عمر یک ماهه باتری‌ جعبه سياه هواپيما، این شاید آخرین سیگنالها از پرواز ام اچ۳۷۰ باشد

به گزارش روزنامه آمریکایی «واشینگتن پست» به نقل از تلويزيون رسمی چين، يک کشتی‌ گشت‌زنی اين کشور روزهای جمعه و شنبه (چهام و پنچ آوريل) دو سيگنال را در فاصله اندکی نسبت به هم از زير آب دريافت کرده‌. سيگنال روز شنبه حدود ۹۰ ثانيه طول کشيده است. کشتی‌های گشت‌زنی چين سيگنال ديگری نيز به مدت ۱۰ دقيقه در روز يکشنبه گرفته‌اند.

همزمان خلبان بازنشسته مارشال آنگوس هوستون که رهبری تيم جستجوی استراليايی را بر عهده دارد گزارش داد که يک کشتی استراليايی نيز در روز يکشنبه (ششم آوريل) در منطقه ديگری از اقيانوس هند، سيگنالی را دريافت کرده است.

تونی ابوت، نخست وزير استراليا، يکشنبه در سفر خود به توکيو به خبرنگاران گفت: «اين سخت‌ترين جستجو در تاريخ بشر است. ما در حال جستجوی يک هواپيما در انتهای يک اقيانوس بسيار عميق و در يک منطقه جستجوی بسيار بسيار گسترده هستيم. ما نياز داريم با دقت زياد و خيلی سريع به نتيجه برسيم.»

هواپيمای بوئينگ ۷۷۷ شرکت هواپيمايی ملی مالزی از روز ۸ مارس(۱۷ اسفند) در خلیج تایلند از رادارهای غیرنظامی محو شد

عمر باتری‌ جعبه سياه هواپيما حدود يک ماه  تخمين زده می‌شود. يکشنبه ۳۰ روز از جستجو برای پرواز ۳۷۰ خطوط هوايی مالزی می‌گذرد.

در طول روزهای گذشته دیگر کمتر خبری از انگیزه‌های احتمالی برای تغییر جهت عمدی این هواپیما مطرح شده است. یک هفته پس از حادثه هواپیما، ۱۵ مارس، نخست وزیر مالزی اعلام کرد که خاموش شدن یک به یک دستگاه‌های ارتباطی دال بر دستکاری عمدی در مسیر استاندارد هواپیما است.

پیش‌تر خانواده‌های مسافران هواپیمای مفقود شده، با شنیدن اخبار درباره دستکاری عمدی در مسیر پرواز هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ امیدوار شده‌ بودند اما نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی، دوشنبه  ۲۴ مارس (۴ فروردین) در رابطه با هواپیمای ناپدید شده مالزیایی اعلام کرد که پرواز آن بر فراز جنوب اقیانوس هند به «پایان رسیده است».

پیش از خبر قطعی سقوط هواپیما در اقیانوس خانواده‌های مسافران هواپیمای مفقود شده، با شنیدن اخبار دستکاری عمدی آن امیدوار شده‌ بودند.

هواپيمای بوئينگ ۷۷۷ هواپيمايی ملی مالزی از روز ۸ مارس (۱۷ اسفند) در خلیج تایلند از رادارهای غیرنظامی محو شد، و حدود یک ساعت بعد رادار نظامی مالزی، آن را در غرب مالزی و در جنوب جزیره پوکه و در تنگه مالاکا ردیابی کرد. به گزارش گاردین، علاوه بر خاموش شدن یک به یک دستگاه‌های ارتباطی، تغییر چندباره جهت هواپیما، تغییر ارتفاع و مانورهای آن برای گذر از رادارهای نظامی و تجاری همگی نشان می‌دهد که ناپدید شدن هواپیما ناشی از اشکال فنی یا بمبگذاری نبوده است.

پرواز ام اچ۳۷۰ با ۲۳۹ نفر در حالی ناپديد شده است که بيش از ۱۵۰ مسافر چينی مسافر آن بوده‌اند. دو مهاجر ایرانی با پاسپورت‌های جعلی  نیز در این پرواز حضور داشتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.