ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفیر یونان به وزارت خارجه ایران فراخوانده شد

وزارت خارجه ایران، مراتب ناخرسندی

وزارت خارجه ایران، مراتب ناخرسندی شدید این کشور را نسبت به صدور قطعنامه راهبردی پارلمان اروپا، به سفیر یونان در تهران ابلاع کرد. یونان ریاست ادواری اتحادیه اروپا را بر عهده دارد.

 به گزارش خبرگزاری «فارس»، ابوالقاسم دلفی، مدیرکل غرب اروپا در وزارت خارجه، با انتقاد از تصویب این قطعنامه در مقطع پایانی دوره فعلی پارلمان اروپا، آن را غیرقابل قبول و غیرواقعی توصیف کرده و گفته است: «این اقدامات و مواضع نسنجیده در خلاف جهت منافع مشترک اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی است.»

پیش‌تر، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته بود که دولت اجازه نخواهد داد، هیچ هیات پارلمانی از اروپا با شروط آمده در قطعنامه اخیر پارلمان اروپا، به ایران سفر کنند.

قطعنامه کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا، شامل موضوعات مختلفی چون مناسبات ایران با این اتحادیه، مسائل منطقه‌ای، موضوع هسته‌ای و مسائل حقوق بشر می‌شود. این قطعنامه ضمن استقبال از آزادی برخی زندانیان سیاسی به ویژه نسرین ستوده، خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی، فعالان اتحادیه های صنفی، کنشگران حقوق بشر و همه کسانی شده که در اعتراضات سال ۱۳۸۸ دستگیر شده‌اند.

این قطعنامه از سوی نمایندگان مجلس و خطیبان نماز جمعه نیز، دخالت جدی در امور داخلی ایران تلقی شده است. موحدی کرمانی در نماز جمعه تهران، خواسته‌های اتحادیه اروپا را "کمال پررویی" خواند و منصور حقیقت‌پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران در پاسخ به خواست گشایش دفتر اتحادیه اروپا در تهران گفت: «کاترین اشتون پشت گوشش را ببیند که به ایران برگردد.»

مجلس ایران هم‌چنین در واکنش به این قطعنامه، طرحی را تصویب کرده که دولت را موظف می‌سازد در رابطه با کشورهای اروپایی که به این قطعنامه رای مثبت داده‌اند، تجدیدنظر کند.

این طرح قرار است روز سه‌شنبه ۱۹ فروردین به رای گذاشته شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    اگرمسئولان به سفارش آیت اله جنتی گوش میدادند و چند نفر را عدام میکردند کار درست میشد. همین سفیر یونان را بگیرید اعدام کنید وضع خوب میشود. از اعدام کردن غافل نشوید. آنوقت می بینید آیت اله جنتی مانند دفعه پیش میگوید دستتان درد نکند