ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی مطهری: نقش روحانیان اهل سنت در آزادی مرزبانان را نادیده نگیرید

علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس

علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس ایران اعلام کرد که مولوی عبدالحميد، روحانی سنی و امام جمعه زاهدان در آزادی مرزبانان ربوده‌شده ایرانی نقش داشت و داماد وی پس از مذاکره با گروگان‌گیران در تصادف جان خود را از دست داد.

علی مطهری: نبايد نقش علمای اهل سنت را در اين موضوع ناديده گرفت و از طرفی شعار وحدت اسلامی سر بدهيم

به‌گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی مطهری، نماينده تهران، ری، شميرانات و اسلامشهر، در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۱۹ فروردين‌‌ماه مجلس گفت: «در مسئله آزادی مرزبانان کشور قطعاً مسئولان امنيتی و اطلاعاتی نقش اساسی داشتند، اما اين موضوع نافی نقش برخی علمای اهل سنت نيست.»

امین حضرتی، سجاد زاهانی، جمشید دانایی‌فر، محمد نظامی و جمشید تیموری پنج مرزبان ایرانی شامگاه ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۲ توسط گروه «جیش‌العدل» در منطقه جکیگور شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان ربوده شدند.

این گروه سوم فروردین‌ماه اعلام کرد که از میان این پنج مرزبان، جمشید دانایی‌فر را اعدام کرده است.

پس از مذاکرات چند روزه سرانجام به جز جمشید دانایی‌فر، بقیه مرزبانان روز یکشنبه ۱۷ فروردین‌ماه از منطقه مرزی افغانستان و پاکستان به ایران بازگشتند.

علی مطهری با بيان اين‌که مولوی عبدالحميد در آزادی مرزبانان ایرانی نقش داشت گفت: «وی هيأتی را برای مذاکره با گروگان‌گيران اعزام می‌کند که داماد وی نيز در اين هيأت حضور داشت.»

مطهری افزود: «هيأت مذکور در راه بازگشت تصادف می‌کند که داماد آقای مولوی عبدالحميد در اين تصادف جان خود را از دست می‌دهد. سپس شايعه می‌شود که اين اتفاق يک اقدام از سوی دولت ايران بوده است اما آقای مولوی عبدالحميد در نماز جمعه ضمن تکذيب اين موضوع اعلام می‌کند تصادف يک حادثه طبيعی بوده است.»

مولوی احمد نارویی، از رهبران اهل سنت سیستان و بلوچستان، امام جمعه موقت مسجد مکی زاهدان و داماد مولوی عبدالحمید روز دوشنبه ۲۶ اسفندماه در سانحه رانندگی درگذشت.

محافل تندرو در ایران پس از آزادی مرزبانان به مولوی عبدالحميد، امام جمعه اهل سنت زاهدان حمله کردند

این سانحه رانندگی در منطقه حصاروئیه زاهدان رخ داد و دو نفر از همراهان مولوی احمد نارویی نیز زخمی شدند.

علی مطهری تأکید کرد: «نبايد نقش علمای اهل سنت را در اين موضوع ناديده گرفت و از طرفی شعار وحدت اسلامی سر بدهيم.»

وی افزود: «وقتی اهل سنت با شيعيان همکاری می‌کنند نبايد بر عليه آن‌ها صحبت کنيم به دليل اين‌که اقدام آن‌ها در آزادی مرزبانان ايرانی را نبايد ناديده گرفت.»

علی مطهری این سخنان را در حالی بیان کرده است که محافل تندرو در ایران از نقش روحانيان اهل سنت در آزادی چهار مرزبان ايرانی ابراز «نگرانی» کرده و آن‌ها را متهم به رابطه با جیش‌العدل کرده‌اند.

وب‌سايت «رجانیوز» نوشت: «واسطه‌گری مولوی عبدالحميد و ارسال نماينده برای رايزنی جهت آزادی گروگان‌ها از سوی اين گروهک تروريستی، نه تنها رسميت دادن به جيش‌العدل محسوب می‌شود بلکه مشخص نيست اساسا وی به چه علت و از چه طريقی با اعضای اين گروهک خطرناک تروريستی رابطه دارد؟»

رجانیوز افزود: «اگر وی بالاخره توانست با رايزنی با گروهک تروريستی جيش‌العدل، چهار نفر از سربازان ايرانی را آزاد کند چرا زودتر از اين پتانسيل و اثرگذاری خويش بر نيروهای تروريستی و تکفيری استفاده نکرد تا جمشيد دانايی‌فر جانش را در راه اقدامات وحشيانه تروريست‌ها از دست ندهد؟»

مولوی عبدالحمید، روز پنجم فروردین‌ماه در سخنانی خواهان آزادی مرزبانان ایرانی از سوی گروه جیش‌العدل شد و اقدام اعضای این گروه را محکوم کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.