ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک قطعنامه در اروپا، خشم چند مسئول حکومتی در ایران

رادیو زمانه در گفت‌وگویی واکنش مسئولان ایرانی به قطعنامه حقوق بشری اتحادیه اروپا را با مهرانگیز کار، وکیل و فعال اجتماعی و انور میرستاری، عضو حزب سبزهای اروپا و بلژیک را بررسی کرده است.

قطعنامه راهبردی اتحادیه اروپا در مورد ایران با پرداختن به وضعیت حقوق بشر، سوریه و امنیت منطقه با واکنش‌های تندی در جمهوری اسلامی مواجه شده است. این قطعنامه که روز پنجشنبه، ۱۴ فروردین، در پارلمان اروپا با اکثریت کامل نمایندگان تصویب شد، راهبرد اتحادیه اروپا را پس از توافق هسته‌ای ژنو ترسیم کرده است.

تلاش برای گشایش دفتر اتحادیه اروپا در ایران و نگرانی از پایمال شدن حقوق اولیه شهروندان و شمار گسترده اعدام‌ها از نکات مهم حقوق بشری این قطعنامه است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، این قطعنامه را «سخیف و نسنجیده» خواند، محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، ارتباط حقوق بشر با پرونده هسته‌ای را «توطئه» نامید. همچنین محمدعلی موحدی کرمانی، خطیب موقت نماز جمعه نیز اروپایی‌ها را «بی‌حیا» توصیف کرد و محمد رضا نقدی، فرمانده بسیج هم گفته است که اتحادیه اروپا «غلط می‌کند در ایران دفتر بزند».

در مورد واکنش مسئولان ایرانی به قطعنامه اتحادیه اروپا با مهرانگیز کار، وکیل، روزنامه‌نگار و فعال اجتماعی و انور میرستاری، عضو حزب سبزهای اروپا و بلژیک، گفت‌وگو کرده‌ایم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 41

    […]  رئیس قوه قضائیه ایران منکر اعدام افراد زیر ۱۸ سال شد دویچه وله ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ صادق آملی لاریجانی در سخنانی با انتقاد از قطعنامه راهبردی پارلمان اروپا در قبال ایران، بخش‌های مربوط به حقوق بشر در این قطعنامه را “دروغ و کذب” دانسته و غرب را به “تناقض در گفتار و رفتار” متهم کرد. بیشتر بخوانید: یک قطعنامه در اروپا، خشم چند مسئول حکومتی در ایران […]

  • داوری

    قطعنامه سخیف و مداخله جویانه پارلمان اروپا، اعتماد مردم جمهوری اسلامی ایران را نسبت به غرب کاملا سست کرد و سخن رهبر عالیقدر جمهوری اسلامی ایران در رابطه با غیر قابل اعتماد بودن غرب را اثبات نمود.اتحادیه اروپا با تمام زیرکی و تیزهوشی خود در دام رژیم مستکبر آمریکا و رژیم نامشروع و جعلی صهیونیستی افتاد.فرصت بسیار خوبی برای اتحادیه اروپا جهت تعامل با ایران بوجود آمده بود که متاسفانه از دست رفت. اما نکته قابل توجه در رابطه با قطعنامه اتحادیه اروپا این است که آنها تحت هیچ شرایطی صلاحیت اظهار نظر در رابطه با انتخابات ایران را ندارند، آنهایی که تروریست به سوریه صادر می کنند و با رژیمهای دیکتاتور و مستبد جهان روابط حسنه و دوستانه ای دارند، آنها که انتخاباتی آزاد و با شکوه برگزار نمی کنند، آنها که به رژیم جعلی صهیونیستی باج و امتیاز میدهند،حق اظهار نظر در رابه با حقوق بشر و انتخابات ایران را ندارند.آنها همان بهتر که در برابر آمریکا و **** خوش رقصی کنند.

  • mmansour piry khanghah

    خوشبینی نسبت به اهداف به ظاهر حقوق بشری و انساندوستانه پارلمان اروپا برای مشتی خودکامه ،تروریست و مدافع تک حزبی غیر اسلامی(سکولار) چیزی جز خودفریبی نیست. نگاهی به سیاستها، خواستها و شروط پارلمان اروپا از دولت های وقت ترکیه از ۲۰ سال پیش تا کنون جهت پیوستن ترکیه به جامعه اروپا(مبنی بر احترام و  رعایت حقو بشر در ترکیه و دمکراتیزه شدن ترکیه)ملاحظه خواهید کرد که اروپاییان پس از هر دوره رفرم توسط دولت ترکیه،بهانه ای جدید و خواستی جدید را مطرح کردند و نهایتا ترکها فهمیدند که نباید به پارلمان اروپا اعتماد کنند و امید به وارد شدن در جامعه اروپا را داشته باشند،بلکه فقط به عنوان سرباز اروپا در خط مقدم علیه کمونیسم،روسها و مسلمانان باید در ناتو مزدوری کنند.**** بستن راه بطور کامل ۴  نتیجه را در بر خواهد داشت.اول تقابل ، دوم مذاکره و باج دهی و سازش ، سوم سرنگونی نظام و روی کار آمدن افرادی چون خود شما که چندان هم از ملایان بهتر نیستید و چهارم اشغال ایران بتوسط اجانب و تجزیه ایران  امّا اگر راه را نیمه باز بگذاریم و کنترل گاه به گاه را شرط باز ماندن راه قرار دهیم،آنگاه موفق تر هستیم و مردم ایران هم از محسنات آن بهرهمند میشوند.ضمنأ بدین روش بستر رشد نیروهای رادیکال در جامعه را نامسائد و یا کاملأ از بین میبریم. قابل عرض است که قطعنامه صادر شده کنونی طبق خواست دولت آمریکا و انگل چسبیده به آن(رژیم نژادپرست صهیونیستی) تصویب گردیده است و هیچ ارتباطی با اهداف فعالان حقوق بشر واقعی ندارد،بلکه در اصل ضد بشری است وکسانی که با این قطعنامه موافقند و انرا حمایت می کنند،یا خود دیکتاتورانی هستند که شانس خود جهت سوار شدن بر گرده مردم را در ان می بینند و یا کج اندیشان سیاسی ویا مفتخورانی هستند که وقتی شکولات و ساندیس و غیره به آنان داده میشود ،با هر سازی می رقصند! منصور پیرخانقاه     

  • Dariush

    کسانیکه هزاران نفررا بعلت یک اعتراض یا انتقاد یا گذاشتن کامنت در وب سایت یا پیاده روی ویا گرفتن پلاکاردو عکس گرفتن از زندان اوین ویا داشتن مذهب و دین ویا و ابستگی به فرقه دیگرو نوشتن مقاله و سرودن شعرویا وکالت یک زندانی سیاسی زندانی ویا سخن رانی دستگیرو شکنجه و کشتار کرده اندباید جوابگوی اعمال خود باشند .