ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«مهلت استاندارد کردن خودروها رو به پایان است»

به گفته سازمان محیط زیست مهلت خودروسازان برای استاندارد کردن خودروها مطابق معیارهای زیست محیطی یورو ۴ در پایان خردادماه تمام می‌شود و این مهلت تمدید نخواهد شد.

سازمان حفاظت محیط زیست ایران اعلام کرد مهلت کارخانه‌های خودروسازی برای استاندارد کردن خودروها مطابق معیارهای زیست محیطی یورو ۴ در پایان خردادماه تمام می‌شود.

پس از خردادماه خودروهای فاقد استاندارد یورو ۴ مجوز نخواهند داشت

سعید متصدی، معاون محیط زیست انسانی این سازمان، روز چهارشنبه ۲۰ فروردین در گفت‌وگو با خبرگزاری «ایرنا» اعلام کرد این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد و خودروسازان در فرصت باقی مانده باید محصولات خود را با استاندارد یورو ۴ هماهنگ کنند.

او با اشاره به این که خودروهای غیر استاندارد از منابع اصلی آلودگی هوا در ایران است گفت: «سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری‌های لازم را برای استاندرد کردن خودروها انجام خواهد داد و خودروسازان باید به وعده‌های خود در این زمینه عمل کنند».

سازمان حفاظت محیط زیست در دی ماه سال ۱۳۹۲ از مذاکراتش با خودروسازان ایرانی برای بالابردن استاندراد خودروها خبر داده و اعلام کرده بود از سال ۱۳۹۳ خودروهای با استاندارد کمتر از یورو ۴ مجوز تولید نخواهند داشت.

معاون سازمان محیط زیست همچنین بار دیگر ازهمکاری‌های این سازمان برای بالابردن کیفیت سوخت و عرضه بنزین با استاندارد یورو ۴ در شهرهای بزرگ از جمله تهران، کرج و اراک خبر داده است.

توقف تولید بنزین در پتروشیمی‌ها

از سوی دیگر، کمیسیون انرژی مجلس نیز اعلام کرد تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی در سال‌جاری متوقف می‌شود.

پیش‌تر، سازمان محیط زیست ایران اعلام کرده بود بنزین‌هایی که در پتروشیمی تولید می‌شوند، استاندارد نبوده‌‌اند و برای سلامتی انسان و محیط زیست بسیار خطرناک‌ هستند.

کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس ایران نیز سال گذشته گفته بود در بنزین‌های تولید پتروشیمی در ایران ۸ برابر میزان مجاز ترکیبات سمی آروماتیک وجود دارد که باعث سرطان می‌شود.

اکنون به گفته علی مروی، عضو کمیسیون انرژی مجلس، تولید روزانه ۷ میلیون لیتر بنزین در پتروشیمی به دلیل آلایندگی بالا متوقف خواهد شد.

این نماینده مجلس روز سه شنبه ۱۹ فروردین در گفتگو با «خبرگزاری خانه ملت» گفت که دولت در سال جدید تولید بنزین در پتروشیمی‌ها را متوقف ومجوز واردات بنزین را صادر کرده است.

واردات بنزین به ایران تا زمان ساخت و بهره‌برداری از پالایشگاه‌های جدید ادامه خواهد داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.