ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۳ نوزاد به‌دلیل عوارض «مصرف مواد مخدر» بستری شدند

رقيه خرم، مدير گروه بهداشت

رقيه خرم، مدير گروه بهداشت خانواده معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه در استان مرکزی گفت: «طی سال ۹۲ دست‌کم ۱۳ نوزاد به دليل عوارض مصرف مواد مخدر در بخش نوزادان بيمارستان‌های ساوه بستری شده‌اند.»

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، رقيه خرم افزود: «يکی از مشکلاتی که طی سال‌های اخير سلامت زنان و کودکان را تحت تأثير قرار داده است و روند رو به رشدی دارد مصرف مواد مخدر است به‌طوری که بر اساس آمار موجود در سال ۱۳۹۲ دست‌کم ۲۱ مادر باردار معتاد به بيمارستان‌های ساوه مراجعه و از اين تعداد ۱۶ نفر زايمان کرده‌اند که يکی از جنين‌ها مرده متولد شده و از ۱۵ نوزاد زنده متولد شده نيز ۱۳ نوزاد به دليل عوارض مصرف مواد مخدر در بخش نوزادان بستری شده‌اند.»

به‌گفته وی، از ميان اين نوزادان «سرپرستی پنج نوزاد به دليل عدم صلاحيت والدين جهت نگه‌داری از ايشان سلب و به سازمان بهزيستی واگذار شده است که متأسفانه يکی از نوزادان HIV مثبت بوده است.»

اين مقام مسئول دانشکده علوم پزشکی ساوه همچنين گفت: «به دليل پنهان بودن اعتياد زنان، آمار موجود برآيندی از سطح آسيب است نه آمار واقعی اما همين آمار هشداری است برای کليه مسئولان و تصميم‌گيرندگان، تا مداخلات و راهکارهای مناسبی را برای حل اين مشکل برنامه‌ريزی کنند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.