ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو خيابان در سقز به‌نام خلفای اهل سنت نام‌گذاری شدند

شورای شهر و شهرداری شهر

شورای شهر و شهرداری شهر سقز در استان کردستان دو خيابان را به نام «حضرت ابوبکر» و «حضرت عمر» دو تن از خلفای اهل سنت نام‌گذاری کردند.

شهر سقز در استان کردستان ایران

تارنمای سنت‌آنلاين در اين‌باره نوشت: «در راستای عملی شدن وحدت اسلامی و احترام به عقايد اهل سنت، در شهر سقز، يکی از خيابان‌ها به نام "حضرت عمر رضی‌الله عنه" نام‌گذاری گرديده است که موجب خوشحالی اهالی اهل‌سنت کردستان و خصوصا مردم شريف شهر سقز شده است.»

اين گزارش می‌افزايد: «اما اين کار، گويا به مذاق برخی افراد که بر طبل تفرقه و اختلاف می‌کوبند خوش نيامده است و به شدت آن را مورد نکوهش و هجمه قرار داده‌اند.»

اغلب اهالی شهر سقز، کُرد و سنی هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کرد

    خدمت جناب بابک عرض کنم که تاریخ طبری سند داده شما آن سند و راویانش را برای ما بیاور تا ببینیم که این روایت درست است یا نه ایران قبل از اسلام چی داشت؟؟دانشمند داشت یا شاعر اصلا ثابت کن درس خواندن در زمان کوروش برای همه نه فقط اشراف زاده ها آزاد بوده ثابت کن قبل از اسلام کتابخانه داشته در ضمن من هم بلدم بگویم که کوروش و داریوش چه جنایت هایی بر ضد مردم کرستان کرده اند و سلسله مادها که کرد بودند همین کوروش نابود کرد که چند هزار سال قبل از اسلام این کارو کرده در ضمن شاه ایران موقع فتح کشورش فرار کرد جناب آخه آدم از این هم ترسو تر آنوقت شما برای ما دم از ناموس پرستی میزنی مرگ بر نژاد پرست

  • بابک

    برادران، بحث شیعه و سنی نیست. عمر و علی با هم خوب بودند تا این اندازه که علی بن ابی طالب دختر خود و فاطمه بنام ام کلثوم را به عمر داد. آنها با هم دشمنی نداشتند و خیلی هم خوب بودند. ملاهای شیعه برای دکانداری این دروغها را گفتند و رواج دادند. اصل موضوع این است که اینها دشمن ایرانیان بودند و، به این کشور حمله کردند و از هیچ بدی و جنایت پرهیز نکردند. بخوانید و فکر کنید و بیندیشید که اسلام چه فایده ای برای ایرانی داشت؟ جز این که ایرانی را موالی و برده و کنیز کردند و عرب مسلمان از عارت ایران دارای همه چیز شد. خدا میداند با نژاد عرب مخالف و دشمن نیستم. ولی همان تاریخ اسلامی را نگاه کنید ببینید در باره جنایتهای گسترده آنها در همه سرزمینهایی که گرفتند چه ها نوشته شده. تنها در یک تاریخ هم نه، در چندین تاریخ ، همه را هم مسلمانهای متعصب نوشته اند. آقا، به کشور حمله کردند، کشت و کشتار وسیع کردند، ویران کردند ، غارت کردند، دست آخر زنها و کودکان ومردم بی گناه و دردمند و داغدار را اسیر کردند و بردند فروختند. به زنها و کودکان تجاوز کردند. ناموس مردم را بمعنی واقعی کلمه حراج زدند. اینها در سطح گسترده ای بود. این اسلام چه فایده ای برای ما داشت که این همه بدبختی ببار آورند؟ مگر ما کافر بودیم؟ به عربها چه ربطی داشت که ما مسلمان یا کافر یا چیز دیگر بودیم؟ مگر برای حفظ ناموس مردم میشود به زن و فرزندشان تجاوز کرد؟ مگر برای برقراری اخلاق میشود همه معیارهای اخلاقی را زیرپا گذاشت؟ من نمیدانم این آقایان از جمله آقای ناشناس چگونه خود را بافهم و آگاه میدانند و ما را نفهم و ناآگاه ! شما را به خدا کمی مطالعه کنید ، همان منابع تاریخ اسلامی را مطالعه کنید. کمی فکر کنید. از این اسلام از هر نوعش به شما چه چیزی رسیده؟ مگر اینکه ملا و آخوند باشید. که در ان صورت هم باید بدانید که این داستان تمام میشود. اگر خدا را باور دارید از خدا بترسید. به فکر روز مرگتان باشید. اگر به فردایی باور دارید چرا تا این اندازه مردم فریبی میکنید؟

  • جی اچ

    همین مونده. تو کشورای سنی نشین که میان عکس مکانهای مذهبی رو پاره میکنن . مکانهای مقدس وتاریخی شیعه رو از بین میبرن .اجازه رفتن رو قبر امامانمون و تو عربستان نمیدن شما میخوای به این جور افراد که علمانشان در عربستان و .. هستند پست و مقام هم بدیم .خجالت اوره این جور نام گذاری .انسانهایی که حق علی (ع) رو خوردند شما با نام گذاری تو مملکت شیعه وجاهت بهشون میدین . از حضرت علی خجالت نمیکشین

  • قاسم

    وقتی طبق امار تعداد ورودی سال اول دبستانی هامون تعداد شیعیان با سنی تو ایران برابر شده باید انتظار نام گذاری این عزیزان در پایتخت هم باشیم .وقتی سنی ها دو سه تا زن میگیرن وکلی بچه میارن و با سختی ها ومشکلات میسازن طبیعیه همچین مسئله ای .حالا مردم معتقد وشیعه هی ولوم مهریه جهازیه و ... رو ببر بالا و همینجوری سنگ بنداز جلوی بچه شیعه ها .اینم نتیجش .وام و مسکن و اینها هم بماند

  • بابک

    آقای ناشناس ! اسلام را به چه قیمتی برای ما آورد؟ همان منابع اسلامی را بخوان ( تاریخ واقدی، جلدهای 4 و 5 تاریخ طبری، فتوح البلدان و ... ) ببین چه جنایت ها کردند و چه غارتها و سرانجام ناموس و زن و فرزند مردم را حراج زدند. بخوان و بدان و آگاه شو که امثال مثنی ابن حارثه و خالدبن ولید و مغیرت بن شعبه و دیگر سران سپاه اسلام و لشکریانشان در ایران زمین ( از جمله در کردستان ) و حتا در همان حجاز چه اندازه جنایت کرده اند. در همان حجاز خود عمر از جنایتها و بی رحمی های خالدبن ولید به ابوبکر اعتراض کرد. دین برای این است که شرف و ناموس و حیثیت مردم نگهداری شود و مردم به اخلاق خوانده شوند؛ آیا با حمله و کشتار و غارت وویرانگری و تجاوز به زن و فرزند مردم این هدفها حاصل می شود؟ نمیخواهد برای من متاسف باشی بیندیش که اگر از گذشته خود و آنچه بر سرزمین و نیاکانت آمده خبر نداری که باید باخبر شوی، اگر خبر داری و به عاملان و آمران آن جنایتهای هولناک و گسترده این همه احترام میگذاری چرا باید برای من متاسف باشی و .... .

  • علي

    من هم با بابک کاملا موافق هستم . ایران کشوری بود که خود دارای دین بزرگ زرشتی بود و یکتا ‍رست بودند و همین عمر اسلام را به زور شمشیر به ایران اورد . اما متاسفانه مردم میهنمان نتوانستند جلوی تهاجم عمر و اعراب را بگیرند و مجبور به ‍ذیرفتن اسلام شدند و درست از همان روز ایران شروع به سقوط کردن کرد . و حتی در سالهای اخیر اخوندها برای خراب كردن مردی كه عمر را به سزای اعمالش رساند اقدام كردند . 

  • ناشناس

    آقای بابک متاسفم برات به کسی که اسلام را برای ایران و ایرانی آورد کافر بخوانی نادان هم خودتی که از حقیقت بی خبری تا تو حقیقتو بفهمی اون وقت خیلی دیر شده.

  • ايمان

    اكه راست ميكن اين كار رو تو زاهدانم بكنن كه مركز اهل سنت ايرانه

  • بابک

    مردم ساده لوح و نادان ! از بدترین و جنایتکارترین دشمنان خود را مقدس می شمارند! شما را به خدا همان تاریخی که خود نویسندگان مسلمان و حتا علمای مسلم نوشته اند را بخوانید ببینید در دوره این ها چه جنایت ها در همان کردستان شد. پس از کشتار مردم و غارت و ویرانی شهرها و آبادیها حتا زنان و کودکان داغدیده را نیز اسیرکردند، به آنها تجاوز کردند و عده ای را هم به مدینه فرستادند تا میان مسلمین تقسیم شوند، تا آنها هم به سهم(!) خود برسند ، به آنهاا تجاوز کنند یا آنها را بفروشند! یعنی پس از کشتار مردم و ویرانی و غارت، به ناموس این مردم تجاوز کردند و آنها را به حراج گذاشتند! دست کم در حدود هفتاد ـ هشتاد سال نخست دوره اسلامی جنایتی نبود که اینها در سرزمین های تصرف شده نکرده باشند. اکنون آنها که از ناموس و شرف این مردم دفاع کردند نامی ندارند و تازه کافر خوانده میشوند و به آنها بی احترامی می شود ولی به این جنایتکاران و متجاوزان این همه احترام میکنند و خوشحالند که نامشان را بر خیابانها میگذارند. این محدود به کردستان نیست، همه جای این سرزمین بلادیده دچار این ساده لوحی و نادانی و حماقت است. سودش را هم عوامفریبان می برند و هزینه اش هم از مردم است !