ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناتو: شرط مذاکره با روسیه عقب‌نشینی از مرزهای اوکراین است

آنرس فو راسموسن، دبیر کل ناتو، عقب‌نشینی نیروهای روسی از مناطق مرزی با اوکراین را شرط مذاکره با دولت مسکو عنوان کرد. روسیه نیز می‌گوید ناتو با ذهنیت دوران جنگ سرد عمل می‌کند.

آنرس فو راسموسن، دبیر کل ناتو، عقب‌نشینی نیروهای روسی از مناطق مرزی با اوکراین را شرط مذاکره با دولت مسکو عنوان کرد.

به گزارش «رویترز» دبیر کل «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» روز پنج شنبه (۱۰ آوریل / ۲۱ فروردین) در سفر خود به پراگ، پایتخت جمهوری چک، گفت که طبق ارزیابی ناتو نزدیک به ۴۰ هزار سرباز روسی در نزدیکی مرزهای اوکراین، از جمهوری‌‌های شوروی سابق، مستقر هستند.

به گفته راسموسن آن‌ها برای شرکت در رزمایش در مناطق مرزی اوکراین مستقر نشده‌اند، بلکه آماده درگیری هستند.

او همچنین گفت :«اگر روسیه در مورد گفت‌وگو جدی است، نخستین گام آن کشور باید عقب‌نشینی نیروهای آن از مرزهای اوکراین باشد.» دبیر کل ناتو همچنین نسبت به اقدام نظامی دیگری از جانب روسیه در پیوند با اوکراین هشدار داد.

به گفته وی چنین وضعی ممکن است پیامدهای جدی و «تحریم‌های اقتصادی سختی» علیه روسیه در پی داشته باشد. دبیر کل ناتو روسیه را به ایجاد آشوب در اوکراین متهم کرده است.

موضع روسیه و ادامه اختلاف‌ها

در مقابل روسیه نیز می‌گوید که ناتو در پی ایجاد اتحاد میان اعضای این پیمان نظامی با ساختن تهدیدی خیالی از روسیه است.

به نوشته «رویترز» مسکو همچنین می‌گوید که ناتو ذهنیت دوران جنگ سرد را دارد و از تصمیم آن سازمان برای حضور نظامی بیشتر در اروپای شرقی ابراز نگرانی کرده است.

نیروهای روسی در نزدیکی مرزهای اوکراین

با وجود این دیدگاه، دولت انتقالی اوکراین نگران است که روسیه پس از موضوع پیوست کریمه به خاک آن کشور، نظامیان خود را در شرق اوکراین نیز به‌کار بگیرد یا اقدام‌های جدایی‌طلبانه را تقویت کند.

در بخش شرقی اوکراین نیز اقوام روسی زندگی می کنند که دولت جدید اوکراین در کی‌یف را نمی‌پذیرند و خواهان برگزاری همه‌پرسی استقلال هستند. پس از همه‌پرسی مشابهی در کریمه، که متعلق به اوکراین بود، این شبه‌جزیره به فدراسیون روسیه پیوست.

غرب و روسیه پس از سرنگونی ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری سابق اوکراین و پیوست کریمه به روسیه با برگزاری همه‌پرسی در کم‌سابقه‌ترین بحران پس از دوران جنگ سرد قرار دارند.

سازمان ناتو به‌تازگی از تعلیق همکاری‌های نظامی و غیرنظامی خود با روسیه بر سر موضوع کریمه خبر داد، اما گفت‌وگوی سیاسی با آن کشور را بر سر اختلاف‌های موجود امکان‌پذیر اعلام کرد.

این سازمان همچنین دسترسی دیپلمات‌های روسیه به مقر اصلی خود در بروکسل، پایتخت بلژیک را محدود کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.