ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رأی کنگره آمریکا علیه ورود ابوطالبی به خاک این کشور

کنگره آمریکا روز پنج‌شنبه (۱۰

کنگره آمریکا روز پنج‌شنبه (۱۰ آوریل / ۲۱ فروردین) به لايحه‌ای رأی مثبت داد که در آن خواسته شده به حمید ابوطالبی، سفیر جدید ایران در سازمان ملل روادید سفر به آمریکا داده نشود.

کنگره آمریکا تحریم‌ها علیه ایران و روسیه را تصویب کرد

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این لایحه باید به امضای باراک اوباما، رئيس‌جمهوری آمریکا نیز برسد.

مجلس سنای آمریکا نیز روز دوشنبه هفتم آوریل / ۱۸ فروردین‌، لایحه‌ای را در همین زمینه تصویب کرد. برپایه این لایحه حمید ابوطالبی، سفیر جدید ایران در سازمان ملل متحد، به‌دلیل آن‌چه دست داشتن در گروگانگیری سفارت آمریکا در سال ۵۸ در تهران عنوان شده، از «تروریست‌های شناخته‌شده» به‌شمار می‌رود و اجازه ندارد وارد خاک آمریکا شود.

مرضيه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران، ۲۰ فروردين‌ماه ضمن محکوم کردن رفتار دولت آمريکا، اعلام کرد ابوطالبی نماينده ايران در سازمان ملل خواهد ماند.

وی ابوطالبی را در زمره «بهترين ديپلمات‌های جمهوری اسلامی» دانست و افزود: «[ابوطالبی] در دهه ۷۰ (خورشيدی) نيز به‌صورت رسمی برای حضور در سازمان ملل متحد رواديد آمريکا دريافت کرده است.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، چند روز پیش حمید ابوطالبی را به عنوان سفیر جدید ایران در سازمان ملل انتخاب کرد.

وی پیش از آن در شهریورماه از سوی روحانی به سمت معاونت سیاسی دفتر ریاست‌جمهوری برگزیده شد و هم‌زمان ریاست بخش آسیا را در مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام بر عهده گرفت.

با این حال، بسیاری از منابع گفته‌اند که ابوطالبی در جریان گروگان‌گیری سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ (۱۹۷۹) عضو «دانشجویان پیرو خط امام» بوده و در این ماجرا دست داشته است. گروگان‌گیری در سفارت آمریکا یک سال به‌طول انجامید و نقش مهمی در تیرگی بیشتر روابط ایران و آمریکا داشت.

ابوطالبی پیش از این به عنوان سفیر ایران در ایتالیا، بلژیک و استرالیا مشغول فعالیت بوده است. او اکنون به جای محمد خزاعی انتخاب شده است.

چندین نماینده کنگره آمریکا در نامه‌ای از باراک اوباما خواسته‌اند تا مانع از سفر سفیر جدید ایران در سازمان ملل به آمریکا شود.

حمید ابوطالبی اتهام گروگان‌گیری و اشغال سفارت آمریکا را رد کرده و گفته که تنها به‌عنوان مترجم به «دانشجویان خط امام» کمک کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.