ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده سپاه: اسلامی شدن دستگاه‌های نظام کند است

فرمانده کل سپاه پاسداران از روند آهسته اسلامی شدن دستگاه‌های نظام شکوه کرده است. محمدعلی جعفری می‌گوید سپاه وظیفه الگوسازی برای سایر نهادها را دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران از روند آهسته اسلامی شدن دستگاه‌های نظام شکوه کرده  و گفته است که سپاه وظیفه الگوسازی برای سایر نهادها را دارد.

Mohamad Ali Jafari

محمد علی جعفری می‌گوید دستگاه‌های نظام با شاخصه‌های اسلامی فاصله دارند و «رهبر معظم انقلاب از سپاه انتظار دارند  تا الگویی سازمانی برای دیگران در اسلامی بودن باشد.»

فرمانده سپاه، روز یکشنبه ۲۴ فروردین، در سومین همایش "بهداشت و سلامت" عنوان کرد که یکی از اقدامات برجسته و موفقیت‌های سپاه در عرصه بهداشت و سلامت بوده است: «سپاه در راستای ماموریت خطیر خود باید در همه عرصه‌های ماموریتی و سازمانی خود الگوسازی کند و این موضوع شامل همه عرصه‌های فرهنگی امنیتی و سازمانی می‌شود.»

محمدعلی جعفری افزوده که دو مرحله اول و دوم انقلاب شامل پیروزی و استوارسازی به سرعت سپری شده و سپاه وظیفه دارد در کمک به پیشبرد اهداف انقلاب در مرحله سوم آن الگو باشد.

او با تاکید بر ان که مسیر توسعه سپاه در توجه به چهار بعد سلامتی جسمی، روحی، روابط اجتماعی و سازمانی طی می‌شود، خواستار رعایت الگوی مبانی دینی، تقوایی و ابعاد ایمانی در دستگاه‌های نظام جمهوری اسلامی شده است.

فرمانده سپاه چند هفته پیش‌تر نیز از آمادگی این نهاد برای تاثیرگذاری و ایفای نقش فعال در عرصه اقتصادی ایران سخن گفته بود.

او در چارچوب سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در رجحان فرهنگ بر اقتصاد تاکید کرده بود که سپاه حضور در عرصه فرهنگ را چند سال است آعاز کرده اما «باید برنامه‌ریزی‌های مناسبی صورت گیرد و به کارهایی که قبلا انجام شده، عمق داده شود.»

جزایری: هیچ توافق غیراصولی را نمی‌پذیریم

به موازات سخنان جعفری، مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران بر اهمیت منافع ملی ایران در فرآیند گفتگو با غرب تاکید کرده است. جزایری خطاب به آمریکا گفته است: «نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هیچ توافق غیراصولی را نمی‌پذیرند.»

خبرگزاری "تسنیم" به نقل از جزایری نوشته است: «راهبرد امروز آمریکا در قبال ایران مبتنی بر درگیری و مشغول سازی است و این راهبرد ناشی از سه مسئله فرافکنی مشکلات داخلی و سرگرم کردن افکار عمومی جامعه آمریکا به دشمن بزرگ خود ساخته، ممانعت از شنیده شدن پیام انقلاب اسلامی به مردم جهان و سرگرم سازی و موضوع سازی داخلی در ایران است.»

جزایری عنوان کرده که در انتظار فرصت مناسبی است تا پاره‌ای از "نافهمی‌ها و حماقت‌های سیاسی حاکمان آمریکا" را در معرض افکار عمومی جهانیان قرار دهد.

به نظر می‌رسد سخنان اخیر مقامات سپاه در ضرورت الگوسازی برای دستگاه‌های دیگر نظام و خطاب قرار دادن آمریکا، در ادامه مرزبندی‌ نیروهای اصولگرا و عمل‌گرا و صف‌بندی‌های سیاسی نسبت به رویکردهای فرهنگی اقتصادی دولت یازدهم و دیپلماسی گفتگو با غرب باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.