ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زندان‌های ویژه برای متهمان همجنس‌گرا در ترکیه

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر اسلامگرای ترکیه، پروژه جدیدی در سر می‌پروراند؛ این بار در مورد چگونگی نگاهداری اقلیت‌های جنسی که سر و کارشان به زندان می‌افتد و تفکیک آنها از دیگران.

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر اسلامگرای ترکیه، پروژه جدیدی در سر می‌پروراند؛ این بار در مورد چگونگی نگاهداری اقلیت‌های جنسی که سر و کارشان به زندان می‌افتد و تفکیک آنها از دیگران.

Erdogan
اردوغان می‌گوید غرض از این طرح، محافظت از اقلیت‌های جنسی در زندان‌هاست.

مجرمان تراجنسی‌‌ و هم‌جنس‌گرا در ترکیه، از این پس در بندها و  زندان‌های جداگانه نگاهداری خواهند شد. دولت اردوغان می‌گوید این تصمیم را برای محافظت از محکومان یادشده گرفته است.

 بکیر بزداغ، وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرده که دولت اردوغان طرحی برای ساختن زندان‌های مخصوص دگرباشان جنسی در دست دارد. در این بازداشتگاه‌ها تنها متهمان و محکومان همجنس‌گرا و تراجنسی نگاهداری خواهند شد.

آن گونه که وزیر دادگستری ترکیه می‌گوید، از این پس هر متهمی هنگام ورود به بازداشتگاه باید گرایش جنسی خود را روشن سازد. متهمانی که اعلام کنند همجنس‌گرا هستند، باید از سایر زندانیان تفکیک و در سلول و بند مخصوص خود نگاهداری شوند.

بکیر بزداغ افزوده که در حال حاضر نیز این دسته از متهمان عمدتا جدا از سایر زندانیان نگاهداری می‌شوند.

«طرح بی‌منزلت کردن افراد»

ولی آق‌بابا، نماینده مخالف دولت در مجلس، از این طرح به شدت انتقاد کرده و آن را "ایزوله‌سازی مضاعف" زندانی خوانده است. آق بابا خطاب به وزیر داگستری ترکیه گفته است: « به جای آن که شرایط کنونی حبس برای زندانیان همجنسگرا، دوجنس‌گرا یا ترانس‌ها را بهبود بخشید، آنها را در خود زندان با انزوای دیگری روبرو می‌کنید.»

افه سونگون، فعال مدنی و مدیر تشکل "اسپود" در استانبول نیز این طرح را تشدید تبعیض علیه دگرباشان جنسی خوانده است. او گفته است: «معنای این طرح بی‌منزلت کردن افراد و مشروعیت نفرت‌پراکنی و ناحقی در قبال اقلیت‌های جنسی است.»

سونگون این توجیه را رد کرده که جداسازی زندانیان یاد شده برای حفظ جان آنهاست. او می‌گوید اگر چنین بود، باید مجازاتی برای تهاجم‌های کنونی علیه اقلیت‌های جنسی در زندان‌های ترکیه در نظر گرفته می‌شد؛ وانگهی در اغلب موارد کارکنان زندان در چنین تهاجم‌هایی شرکت داشته‌اند.

وزارت دادگستری ترکیه می‌گوید که تعداد زندانیان دگرباش جنسی در بازداشتگاه‌های ترکیه ۷۹ نفر است. طبعا تعداد واقعی این زندانیان به مراتب بیش از این است زیرا تاکنون پرس و جو از متهمان در مورد گرایش جنسی آنها اجباری نبوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 44

    […] فهرست پرونده‌های بی‌فرجام قتل روزنامه‌نگاران ترکیه زندان‌های ویژه برای متهمان همجنس‌گرا هند به رسمیت شناختن “جنس سوم” بریتانیا آزار و اذیت […]

  • hasani

    حتما اقدام بعدیش کپی از حکومت اسلامی جهت اعدام آنهاست ؟!