ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمد شهید خواستار بازنگری در حکم اعدام ریحانه جباری شد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران از روند محاکمه ریحانه جباری، اعترافات اجباری متهم و اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام او ابراز نگرانی کرده است.

ریحانه جباری اعدام شد

احمد شهید، روز دوشنبه (۱۴ آوریل/۲۵ فروردین) خواستار تجدیدنظر در حکم این دختر ۲۶ ساله و دادرسی عادلانه و منطبق بر قوانین داخلی و بین‌المللی این پرونده شد.

ریحانه جباری از هفت سال قبل به اتهام قتل مرتضی عبدالعلی سربندی، پزشک و کارمند سابق وزارت اطلاعات در زندان به سر می‌برد. او به قصد طراحی مطب مقتول به دفترش رفته و پس از آگاهی از قصد او برای تجاوز جنسی، به کتفش چاقو زده و فرار کرده است.

احمد شهید یادآوری کرده که این قتل به خاطر دفاع رخ داده و عمدی نبوده است. او گفته اگر ادعاهای ریحانه جباری درست باشند، او دو مرتبه قربانی شده: بار نخست از سوی متجاوز و بار دوم از سوی دستگاه قضایی که باید حامی چنین افرادی باشد.

حکم اعدام ریحانه جباری از سوی قوه قضاییه ایران تایید شده و لغو آن  مستلزم رضایت شاکیان خصوصی است. مادر و سه فرزند مقتول تاکنون از قصاص ریحانه جباری گذشت نکرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رهگذر

    عدم رضایت اولیای دم و انتظار خانواده مقتول برای این رضایت ناشی از عدم صدور رای عادلانه دادگاه هست درصورتی که حکم براساس قتل عمد نبوده و براساس دفاع صادر میشد اصلا چه نیازی به جلب رضایت اولیای دم بود به این ترتیب مراجع قضایی عالی ایران دارند اعلام میکنند که دختران و زنان ایرانی در هر صورت قربانی هستند ااگر کسی قصد تجاوز به اونها رو کرد باید تسلیم محض بشن تا اون متجاوز کارش رو در آرامش انجام بده چون اگر توسط متجاوز قربانی هم نشدند و در صدد دفاع از خودشون برآمدند اگر تار مویی از سر متجاوز کم بشه دادگاه اونها رو به اعدام محکوم خواهد کرد