ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سرنوشت ۲۵۰ سرنشین کشتی کره جنوبی نامعلوم است

ناخدای کشتی سوول در زمان سانحه روی عرشه حضور نداشته و سکان آن در دست افسری کم‌تجربه بوده است. ناظم مدرسه‌‌ای که دانش‌آموزان را به سفر علمی می‌برد نیز خودکشی کرده است.

ناخدای کشتی سوول «SEWOL»،  در زمان سانحه روی عرشه حضور نداشته و سکان آن در دست یک ستوان سوم کم‌تجربه بوده است. ناظم مدرسه‌‌ای که دانش‌آموزان را به سفر علمی می‌برد نیز خودکشی کرده است.

shciffe SEWOL

با گذشت سه روز از غرق شدن کشتی کره جنوبی، هنوز از سرنوشت ده‌ها نفر اثری نیست. بیش از ۲۵۰ نفر همچنان مفقود هستند و تا کنون تنها جسد ۲۸ نفر از آب بیرون کشیده شده است.

عملیات امداد همچنان برای یافتن افراد زنده در لاشه کشتی واژگون شده ادامه دارد. غواصان تازه توانسته‌اند در زیر آب خود را به عرشه دوم کشتی برسانند و به کابین‌ها اکسیژن پمپ کنند. بستگان افراد ناپدید شده هنوز امیدوارند کسی در بخش‌هایی از کشتی زنده مانده باشد.

بیم آن می‌رود که در این کشتی چند طبقه، مسافرانی به مراتب بیشتر از ۴۷۰ نفر سوار بوده باشند.

پلیس و دادستانی کره جنوبی عصر جمعه ۱۸ آوریل اعلام کردند که هدایت کشتی مسافربری سوول در زمان سانحه با یک ناخدای مجرب نبوده، بلکه سکان آن به دست یک ناخدا سوم ۲۶ ساله و کم‌تجربه سپرده شده بود.

هنوز روشن نیست که کاپیتان کشتی در زمان حادثه کجا بوده و چه می‌کرده است. دادستانی کره جنوبی علیه کاپیتان لی‌جون سئوک حکم جلب صادر کرده است. رسانه‌های کره‌ای نوشته‌اند که برای دو نفر دیگر از خدمه کشتی هم حکم بازداشت صادر شده است.

دلیل سر و ته شدن کشتی هم روشن نیست. تحقیقات عمدتا روی این فرضیه استوار شده‌اند که کشتی به مانع تیز و بزرگی برخورده و سوراخ شده است.

SEWOL Ship
تصویری فرضی از موقعیت کشتی

دادستانی کره در حال بررسی این است که آیا ناخدای کشتی به وظیفه خود در تخلیه کلیه سرنشینان کشتی عمل کرده یا خیر. برخی شهود گفته‌اند که او نخستین کسی بود که کشتی را ترک کرد.

در این میان، ناظم دبیرستانی که دانش‌آموزان را به گردش علمی با کشتی برده بود، خودکشی کرده است. او که از جمله نجات یافتگان سانحه غرق کشتی بود، خود را از درختی در نزدیکی مدرسه دار زده است. .

تحقیقات روزی خودکشی این معلم نیز ادامه دارد. ۳۵۲ نفر از دانش آموزان مدرسه "آن‌سان" در کشتی سانحه‌دیده حضور داشتند. آنها با تصمیم مسئولان دبیرستان، در حال رفتن به یک گردش علمی بودند.

تاکنون جسد ۲۸ نفر از آب‌ بیرون کشیده شده و بعید به نظر می‌رسد که کسی در سه روز گذشته توانسته باشد در کابین‌های قفل شده کشتی، در زیر آب و بدون هوا زنده مانده باشد.

عملیات تجسس با شرکت بیش از ۵۰۰ غواص، ده‌ها قایق و هواپیما در هوای توفانی و مه‌آلود ادامه دارد.

برخی دانش‌آموزان نجات یافته گفته‌اند که پس از سانحه برخورد کشتی با مانع و توقف آن، از آنها خواسته‌ شده بود در جای خود بمانند و حرکت نکنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.