ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیمی از خاکستر مارکز در کلمبیا، نیمی دیگر در مکزیک

خوزه گابریل اورایز، سفیر کلمبیا در مکزیک پیشنهاد داد که نیمی از حاکستر گابریل گارسیا مارکز در کلمبیا و نیمی دیگر در مکزیک دفن شود.

خوزه گابریل اورایز، سفیر کلمبیا در مکزیک پیشنهاد داد که نیمی از خاکستر گابریل گارسیا مارکز در کلمبیا و نیمی دیگر در مکزیک دفن شود.

گابریل گارسیا مارکز، نویسنده سر‌شناس کلمبیایی و برنده نوبل ادبی در سال ۱۹۸۲ در بعد از ظهر پنجشنبه ۲۸ فروردین (۱۷ آوریل) درگذشت. او که در کاتاکا، در منطقه سانتامارا در کلمبیا متولد شده بود، از ۴۰ سال پیش در مکزیکوسیتی، پایتخت مکزیک زندگی می‌کرد.

خانواده مارکز اعلام کرده که قصد دارد جنازه نویسنده «صد سال تنهایی» را بسوزاند، اما نگفته خاکستر آن کجا دفن می‌شود.

موجی از پیام‌های تسلیت، اندوه و احساس همبستگی در کشورهای آمریکای لاتین و در ایالت متحده آمریکا در پی داشت. نه تنها چریک های ستیزه‌جو، بلکه باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، فوتبالیست‌هایی مانند رادامل فالکائو، بازیکن تیم ملی کلمبیا، موسیقی‌دانان و نویسندگان و تقریباً تمامی رؤسای جمهور کشورهای آمریکای لاتین اندوه‌شان از درگذشت نویسنده رمان‌های «صد سال تنهایی» و «عشق در سال‌های وبا» را اعلام کردند.

اما با این‌حال مارکز مخالفانی هم دارد. ماریا فرناندا کابال، نماینده دست‌راستی در مجلس کلمبیا عکس مارکز در کنار فیدل کاسترو را در صفحه توئیترش منتشر کرده بود و نوشته بود به زودی هر دو در قعر جهنم همدیگر را ملاقات خواهد کرد.

این نماینده دست‌راستی در این فاصله اما این پیام را پاک کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.